جمعه 20/سپتامبر/2024

تکرار ادعاهای همیشگی نتانیاهو در مورد ایران

چهارشنبه 6-نوامبر-2019

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی شد که ایران به دنبال غنی‌سازی اورانیوم و دست‌یابی به سلاح هسته‌ای است اما این رژیم چنین اجازه‌ای را نخواهد داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنیامین نتانیاهو اظهار داشت که ایران به دنبال محاصره “اسرائیل” از هر طرف است و ما را تهدید به نابودی می‌کند و ما هم با آن مقابله می‌کنیم.

نتانیاهو ادعا کرد که در سایه تلاش‌های ایران برای غنی‌سازی اورانیوم و دست‌یابی به سلاح هسته‌ای، بار دیگر تکرار می‌کنم که ما هرگز اجازه چنین کاری را به ایران نخواهیم داد.

وی مدعی شد که این کار نه فقط برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی، بلکه برای حفظ ثبات و امنیت در خاورمیانه و کل جهان است.

این در حالی است که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دیروز سه شنبه از برداشتن “گام چهارم کاهش تعهدات برجامی” از امروز چهارشنبه ۱۵ آبان خبر داد. به گفته او “گازدهی به سانتریفیوژها” در تأسیسات هسته‌ای فردو، چهارمین گام جمهوری اسلامی در کاهش تعهداتش در رابطه با توافق اتمی خواهد بود.

روحانی با اعلام “آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی” و با اشاره به اقدامات ایران در این راستا تصریح کرد: «من امروز به سازمان انرژی اتمی می‌گویم که از فردا گام چهارم کاهش تعهدات برجامی را بردارند. البته پیشاپیش به ۱+۴ اعلام می‌کنم که فعالیت ما با نظارت آژانس انرژی اتمی خواهد بود.»

وی در عین حال گفت: «گام چهارم ما مانند سه گام دیگر قابل بازگشت است و اگر آن‌ها به تعهدات خود در اول ژانویه ۲۰۱۷ بازگردند ما هم به این تاریخ برمی‌گردیم.»

لینک کوتاه:

کپی شد