یکشنبه 22/سپتامبر/2024

ایران، محور اصلی گفتگوی نتانیاهو و پمپئو در پرتغال

چهارشنبه 4-دسامبر-2019

نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در دیدار فردا پنجشنبه با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکادر شهر لیسبون پرتغال در مورد مسئله ایران و دو موضوع مهم دیگر گفتگو خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنیامین نتانیاهو امروز چهارشنبه قبل از ترک فلسطین اشغالی به مقصد پرتغال اظهار داشت که دیدار و گفتگویش با پمپئو در پرتغال  در راستای ادامه گفتگوی تلفنی یکشنبه گذشته با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام می‌گیرد.

نتانیاهو تصریح کرد که محور اصلی این گفتگوها ایران، امضای پیمان دفاعی با آمریکا و شناسایی احتمالی منطقه غور اردن به عنوان یک منطقه تحت سیطره رژیم صهیونیستی از سوی دولت آمریکا خواهد بود.

وی بار دیگر ایران را مورد حمله قرار داد و از تحریم‌ها و اعمال فشارهای آمریکا بر تهران استقبال کرد و مدعی شد که ایران همچنان به دنبال دست‌یابی به موشک‌های بالستیک و سلاح هسته‌ای است.

نتانیاهو در همین راستا 6 کشور اروپایی فنلاند، بلژیک، دانمارک، هلند، نروژ و سوئد را که اخیرا از آمادگی خود برای پیوستن به اینستکس به منظور انجام مبادلات تجاری با ایران خبر دادند، به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد و گفت این کشورها موجب تضعیف و کم‌رنگ شدن تحریم‌های اروپا خواهند شد.

وی که شدیدا از موضع این  6 کشور اروپایی به خشم آمده است، تصریح کرد که این کشورها باید به خاطر این اقدام خود خجالت بکشند.

لینک کوتاه:

کپی شد