شنبه 21/سپتامبر/2024

حماس در اجلاس اسلامی کوالالامپور شرکت خواهد کرد

یکشنبه 15-دسامبر-2019

هیئت بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه که از هفته گذشته راهی سفرهای خارجی شده، قرار است در اجلاس اسلامی کوالالامپور شرکت کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این اجلاس روز چهارشنبه آینده برگزار خواهد شد و حماس به دعوت نخست وزیر مالزی قرار است در این اجلاس که با حضور کشورهای مالزی، ترکیه، قطر، اندونزی، پاکستان و 450 اندیشمند و متفکر از 52 کشور مختلف دنیا برگزار می‌شود، شرکت کند.

باسم نعیم عضو دفتر روابط بین‌الملل حماس اظهار داشت که حماس اکنون صرفا یک گروه فلسطینی نیست، بلکه جنبشی تاثیرگذار در عرصه منطقه نیز هست و در آینده در سطح گسترده‌تری در اجلاس‌ها و کنفرانس‌های منطقه‌ای حضور خواهد داشت.

نعیم تصریح کرد که مشارکت حماس در این اجلاس بیانگر اهمیت جایگاه این جنبش و اهتمام کشورهای شرکت کننده به مساله فلسطین است و این اجلاس می‌تواند نقطه عطفی در روابط حماس با کشورهای بزرگ و احزاب تاثیر گذار در منطقه باشد.

وی افزود که مشارکت حماس در این اجلاس اسلامی در شرایطی انجام می گیرد که دشمنان این جنبش را به طور خاص و جبهه مقاومت را به طور عام محاصره کرده اند اما ثبات و پایداری ملت فلسطین ثابت کرده است که حماس و مقاومت در برابر این فشارها و محاصره تسلیم نشده و هر روز بخشی از آن را پشت سر می گذارند.

این رهبر حماس در رابطه با روابط جنبش متبوعش با برخی کشورهای منطقه در سایه فشارهای آمریکا گفت که درست است مشکلاتی در روابط حماس با برخی کشورها به سبب ظلم و جنایتی که در حق ملت فلسطین انجام می شود و به ویژه به سبب مقاومت وجود دارد.

باسم نعیم تاکید کرد که حمایت های برخی کشورها از ملت و مقاومت فلسطین به سبب فشارها و توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی تحت تاثیر قرار گرفته است اما با این حال بیشتر این کشورها متمایل به حمایت از ملت فلسطین و رهایی از این فشارها هستند.

لازم به ذکر است که در این اجلاس اسلامی قرار است شخصیت های مهمی از جمله رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ایران، عمران خان نخست وزیر پاکستان و مهاتیر محمد نخست وزیر مالزی و رئیس این اجلاس حضور داشته باشند.

لینک کوتاه:

کپی شد