شنبه 21/سپتامبر/2024

آغاز به کار اجلاس اسلامی کوالالامپور با حضور هیئت حماس

پنج‌شنبه 19-دسامبر-2019

اجلاس اسلامی کوالالامپور امروز پنجشنبه با مشارکت هیئت بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” آغاز به کار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این اجلاس به دعوت مهاتیر محمد نخست وزیر مالزی به منظور بحث و بررسی استراتژی‌های جدید جهت مقابله با چالش‌های پیش‌روی جهان اسلام برگزار می‌شود.

هیئتی بلندپایه از جنبش حماس به ریاست موسی ابومرزوق و همراهی خلیل حیه، عزت رشق، حسام بدران (اعضای دفتر سیاسی) اسامه حمدان، سامی ابوزهری و جمال عیسی از رهبران ارشد این جنبش در این اجلاس شرکت کرده است.

از دیگر شخصیت‌های سرشناس حاضر در این اجلاس می‌توان به روسای جمهوری ایران، ترکیه، قطر و نمایندگان رسمی 18 کشور و 450 شخصیت‌ و اندیشمند مختلف اشاره کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر تاکید کرد که ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین یکی از دلایل بی‌ثباتی در منطقه است

رژیم اشغالگر درصدد پیشبرد برنامه‌های خود در فلسطین با توسل به زور است. شهرک‌سازی و مصادره اراضی فلسطینی و یهودی‌سازی قدس ادامه دارد که این اقدامات موجب حذف هویت عربی این شهر می‌شود و احساسات و عواطف هر مسلمان و عربی را جریحه‌دار می‌کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم خواستار تجدیدنظر در شیوه تعامل با رژیم صهیونیستی و تجاوزات آن اعم از شهرک‌سازی و یهودی‌سازی و اعتباربخشی مجدد به ملت و مسئله فلسطین شد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم عنوان کرد که مسئله فلسطین، همچنان مسئله اصلی و مرکزی امت اسلامی است و بی‌توجهی به آن موجب انحراف خواهد شد.

لینک کوتاه:

کپی شد