شنبه 21/سپتامبر/2024

گفتگوی تلفنی هنیه و عباس ساعاتی قبل از رونمایی از معامله قرن

سه‌شنبه 28-ژانویه-2020

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ساعاتی قبل از رونمایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که هنیه در این گفتگوی تلفنی ضمن تاکید مجدد بر موضع جنبش متبوعش در مخالفت قاطع با معامله قرن، عنوان کرده که همگی ما در جبهه‌ای مشترک برای دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین اعم از قدس، آوارگان و کشور فلسطین قرار داریم.

هنیه همچنین بر اهمیت وحدت ملی فلسطینیان و آمادگی حماس برای اقدامات مشترک سیاسی و میدانی در چارچوب مبارزات مردمی جهت مقابله با این توطئه آمریکایی اسرائیلی تاکید کرد و گفت فلسطینیان در هر مکانی به این موضع پایبندند.

هنیه خاطر نشان کرد که هر طرح و برنامه‌ای که مغایر با حقوق ثابت ملت فلسطین باشد، مردود بوده و هیچ آینده‌ای ندارد.

از سوی دیگر، محمود عباس نیز ضمن تقدیر از موضع هنیه تاکید کرد که او نیز قاطعانه مخالف معامله قرن است و به شیوه‌های سیاسی، دیپلماتیک و مردمی با آن مقابله خواهد کرد.

عباس از اقدامات مشترک فلسطینیان در داخل و خارج در چارچوب مقابله با معامله قرن استقبال کرد.

وی همچنین به برگزاری جلسه ملی اضطراری امشب رهبران فلسطینی که مورد استقبال هنیه نیز قرار گرفته، اشاره کرد و هنیه عنوان کرد که شماری از رهبران این جنبش در کرانه باختری هم در این جلسه حضور دارند.

دو طرف در پایان این گفتگوی تلفنی بر ادامه هماهنگی و همکاری به ویژه برای مقابله با معامله قرن تاکید کردند.

لینک کوتاه:

کپی شد