یکشنبه 22/سپتامبر/2024

گفتگوی تلفنی ظریف با رهبران حماس و جهاد اسلامی

چهارشنبه 5-فوریه-2020

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفتگو و آخرین تحولات فلسطین به ویژه طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن را با آن‌ها بررسی کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ظریف ضمن محکومیت قاطعانه طرح غیر انسانی ترامپ، از مواضع یکپارچه مردم و رهبران فلسطین در مخالفت با این طرح یکجانبه حمایت کرد و بر ضرورت وحدت و همبستگی گروه‌های فلسطینی، ملت‌ها و دولت‌های آزاده جهان در مقابله همه جانبه با این توطئه بزرگ قرن تاکید  کرد.

وی همچنین ضمن تشریح مواضع ایران در حمایت از مبارزات بحق و مشروع  مردم فلسطین در مقابله با اشغالگران صهیونیست، بر تحرک گسترده مردمی و دولتی در برابر این پروژه ظالمانه امریکایی – صهیونیستی  تاکید کرد.

هنیه نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به مبارزات ملت فلسطین و وحدت و همبستگی ایجاد شده در مواجهه با این طرح خصمانه، بر عزم رهبران، مردم و گروه های مقاومت در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین در زمینه ایستادگی و مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست قدردانی کرد.

زیاد النخاله نیز از مواضع ایران در حمایت از ملت فلسطین تقدیر و تشکر کرد و گفت جنبش متبوعش از هیچ تلاشی برای یکپارچه‌سازی موضع فلسطینیان جهت مقابله با این طرح شوم دریغ نخواهد کرد.

وی اطمینان خاطر داد که ملت فلسطین با قدرت با معامله قرن مقابله کرده و آن را به شکست خواهد کشاند.

لینک کوتاه:

کپی شد