شنبه 21/سپتامبر/2024

یک سازمان یهودی آمریکایی خواستار لغو محاصره غزه شد

سه‌شنبه 24-مارس-2020

یک سازمان یهودی آمریکایی نزدیک به برنی ساندرز نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار لغو محاصره نوار غزه به ویژه در سایه انتشار گسترده ویروس کرونا در سرتاسر جهان شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، انجمن “یهودیان حامی برنی” تمامی یهودیان جهان به ویژه یهودیان ساکن آمریکا را خطاب قرار داده و خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین شده است.

این انجمن کمپینی بین المللی را به راه انداخته و از رژیم صهیونیستی خواسته از مردم فلسطین در غزه حمایت کرده و محاصره این منطقه را بردارد و اجازه دهد دارو و تجهیزات پزشکی سریعا به این باریکه ارسال شود.

انجمن مذکور در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود آورده که تمامی کشورها برای مقابله با کرونا و حمایت از شهروندان خود تدابیر ویژه ای اتخاذ کرده اند اما با این حال نزدیک به دو میلیون فلسطینی در نوار غزه محاصره شده در آستانه یک فاجعه بزرگ قرار دارند.

این انجمن افزود که رژیم صهیونیستی به خاطر اینکه بر واردات و صادرات نوار غزه نظارت دارد، در قبال این باریکه مسئول است و اکنون باید محاصره این منطقه را لغو کند.

انجمن “یهودیان حامی برنی” تاکید کرد که مردم غزه اکنون باید بجز محاصره 15 ساله، با ویروس کرونا هم مقابله کنند.

این انجمن بیان کرد که جامعه بین الملل باید تا آنجا که مقدور است، به تمامی کشورها از جمله فلسطینیان برای مقابله با کرونا کمک کند، به ویژه مردم غزه که تا به امروز هم تحت محاصره ارتش رژیم صهیونیستی هستند و از هرگونه امکاناتی محروم هستند.

این انجمن کمپینی را برای جمع آوری امضا به راه انداخته تا اینکه از دولت رژیم صهیونیستی بخواهد با لغو محاصره غزه و ارسال کمک های فوری پزشکی برای آنان، به مردم این منطقه برای مقابله با کرونا کمک کند.

انجمن مذکور اشاره کرد که غزه با وجود تراکم جمعیتی بسیار بالا و نداشتن امکانات پزشکی، در آستانه یک فاجعه بزرگ قرار دارد.

لازم به ذکر است که انجمن “یهودیان حامی برنی” که یک جنبش یهودی است و در زمینه آزادی و کرامت برای همه فعالیت می کند، اولین جنبش یهودی است که از برنی ساندرز نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام حمایت کرده است.

لینک کوتاه:

کپی شد