شنبه 21/سپتامبر/2024

تاکید بایدن بر ابقای سفارت آمریکا در قدس اشغالی

پنج‌شنبه 30-آوریل-2020

نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متعهد شد که در صورت پیروزی در انتخابات، سفارت کشورش را از قدس به تل آویو انتقال ندهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جو بایدن ضمن ابراز تاسف در مورد اقدام ترامپ به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی، تاکید کرد که این اقدام نباید انجام می‌شد اما اگر او هم رئیس جمهور شود، دیگر سفارت را به تل آویو بازنمی‌گرداند.

بایدن همچنین گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، کنسولگری آمریکا در قدس شرقی را بازگشایی کرده و در تلاش برای پیشبرد راه حل تشکیل دو کشور خواهد بود.

بایدن همچنین با طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی تحت سیطره رژیم صهیونیستی نیز مخالفت کرده است.

شبکه عبری زبان کان به نقل از مشاور امور سیاسی «جو بایدن» آورده که او در جمع فعالان یهودی حزبش گفته که مخالف چنین اقدامی است.

او همچنین گفته که هرگز موافق اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی که مانعی بر سر راه راه حل تشکیل دو کشور خواهد بود، نبوده است.

رژیم صهیونیستی تصمیم دارد در چارچوب معامله قرن و با توجه به مشغول بودن جهانیان به ویروس کرونا، طرح خود برای الحاق کرانه باختری را پیش ببرد.

بنی گانتز رهبر ائتلاف آّبی سفید و بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود سرانجام پس از هفته ها مذاکره بر سر تشکیل دولت وحدت اضطراری به توافق رسیدند.

در این توافق، بر ارائه پیش نویس طرح الحاق منطقه غور اردن و شهرک های صهیونیستی کرانه باختری به رژیم صهیونیستی به دولت و کنست در اوایل ماه جولای آینده تاکید شده است.

طبق برآوردهای نهادهای فلسطینی، عملیات الحاق کرانه باختری به موجب طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن بیش از 30 درصد از مساحت کرانه باختری را شامل خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اوسط هفته جاری بار دیگر بر خواسته خود مبنی بر الحاق منطقه غور اردن و شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری به اراضی تحت سیطره این رژیم به رغم مخالفت‌های گسترده داخلی و بین‌المللی تاکید کرد.

نتانیاهو ابراز امیدواری کرد که در نهایت طرح الحاق غور اردن و شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری و اعمال قوانین رژیم صهیونیستی در این مناطق طی ماه‌های آینده عملی شود.

وی تصریح کرد که اطمینان دارد وعده ترامپ در رابطه با الحاق مناطقی در کرانه باختری به رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد.

تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری با مخالفت ها و واکنش های گسترده منطقه ای و بین المللی همراه بوده است، از سازمان ملل و شورای امنیت گرفته تا بسیاری از کشورها مخالفت قاطع خود را با چنین اقدامی اعلام کرده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد