جمعه 20/سپتامبر/2024

رئیس اسبق موساد خواستار انتصاب نفتالی بنت بعنوان وزیر بهداشت شد

دوشنبه 11-می-2020

رئیس اسبق سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی “موساد” خواستار انتخاب نفتالی بنت وزیر جنگ کنونی به عنوان وزیر بهداشت دولت جدید شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از “دانی یاتوم” عنوان کرد که نفتالی بنت در جریان بحران کرونا ثابت کرد که آمده تا کاری انجام دهد و عملکرد خوبی با ارتش و سرویس‌های امنیتی داشته است.

یاتوم تاکید کرد که وزارت بهداشت به یک تغییر اساسی و ریشه‌ای نیاز دارد و انتصاب بنت در این سمت می‌تواند وزارت بهداشت را پویا کند.

لازم به ذکر است که ائتلاف احزاب راست‌گرا به رهبری نفتالی بنت اعلام کرده در دولت ائتلافی نتانیاهو و گانتز شرکت نخواهد کرد و به جریان اپوزیسون می‌پیوندد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اشاره کرد که ائتلاف مذکور با پیشنهاد بنیامین نتانیاهو برای پیوستن به ائتلاف دولتی جدید مخالفت و اعلام کرده که به جریان اپوزیسیون خواهد پیوست.

اختلاف اصلی نفتالی بنت با نتانیاهو بر سر پست وزارت بهداشت است، بنت خواستار تصدی این سمت در دولت جدید شده اما نتانیاهو خواسته او را نپذیرفته و وزارتخانه‌هایی کم‌ اهمیت‌تر را به او پیشنهاد داده که بنت حاضر به قبول آن نشده است.

این به معنی آغاز فروپاشی ائتلاف احزاب راست‌گرا به رهبری لیکود است که در 3 دوره انتخابات قبلی توانسته بود وحدت و یکپارچگی خود را در برابر ائتلاف آبی سفید به رهبری بنی گانتز حفظ کند.

لینک کوتاه:

کپی شد