شنبه 21/سپتامبر/2024

ادامه تظاهرات ها در مناطق مختلف جهان علیه تبعیض نژادی

دوشنبه 8-ژوئن-2020

هزاران نفر در سرتاسر جهان در اعتراض به خشونت و تبعیض نژادی به ویژه علیه سیاهپوستان دست به تظاهرات زدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این تظاهرات ها بیش از یک هفته است که ادامه دارد.
جرقه تظاهرات ها علیه تبعیض نژادی پس از کشته شدن «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکا به دست افسر پلیس سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» زده شد.
منابع خبری آمریکایی از ادامه تظاهرات ها در جنوب کالیفرنیا از جمله ونیز، شمال هالیوود، پاسادنا و گلندیل خبر دادند.
برخلاف اعتراضات هفته گذشته آمریکا که همراه با خشونت بود، اعتراضات در سراسر آمریکا در حمایت از جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد»، به صورت کاملاً آرام برگزار شد.
معترضان آمریکایی با دست داشتن پلاکاردهایی شعارهایی علیه خشونت پلیس آمریکا سرمی‌دادند و فریاد می زدند: «جان سیاهپوستان اهمیت دارد».
اعتراضات به قتل جورج فلوید تنها به شهرهای آمریکا محدود نمی‌شود و هزاران نفر از مردم کانادا نیز روز گذشته با حضور در خیابان‌های «مونترال» علیه تبعیض نژادی در آمریکا تظاهرات کردند.
همچنین تصاویر منتشر شده در رسانه ها نشان می‌دهد که صدها نفر از مردم انگلیس در حمایت از جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد»، روز گذشته تظاهرات‌هایی را در لندن برگزار کردند که با ورود نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.
در مرکز بلژیک نیز صدها نفر در راهپیمایی‌های «جان سیاهپوستان اهمیت دارد»، شرکت کردند و این اعتراضات نیز با ورود پلیس به خشونت کشیده شد و تعدادی از معترضان زخمی شدند و افسران امنیتی، تعدادی از معترضان را بازداشت کردند.
هزاران نفر از مردم دانمارک نیز روز گذشته، در حمایت از جنبش جان سیاهپوستان اهمیت دارد، در «کپنهاگ» تظاهرات گسترده برگزار کردند و شعارهایی را علیه خشونت و تبعیض نژادی نیروهای پلیس سردادند.
در پایتخت اسپانیا نیز هزاران نفر با تجمع در میدان «پوئرتا دل سول» مادرید، شعارهایی را علیه تبعیض‌نژادی و خشونت پلیس سردادند و از جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» حمایت کردند.
در شهر «کراکوف» لهستان نیز صدها نفر در اعتراض به خشونت‌ پلیس و در همراهی با مردم آمریکا، تجمع اعتراضی برگزار کردند و با مشت‌های گره کرده، شعارهایی را علیه تبعیض نژادی سردادند.
اعتراضات مشابهی در شهرهای «ادینبورگ» اسکاتلند برگزار شد و معترضان پلاکاردهایی را به دست گرفتند که بر  روی آن نوشته شده بود: «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» و در عین حال شعارهایی را علیه خشونت پلیس سرمی‌دادند.

لینک کوتاه:

کپی شد