یکشنبه 22/سپتامبر/2024

مکرون خواستار تجدیدنظر نتانیاهو در طرح الحاق کرانه باختری شد

جمعه 10-جولای-2020

رئیس جمهور فرانسه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست در طرح الحاق اراضی فلسطینی تجدیدنظر کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، امانوئل مکرون تاکید کرد که این طرح مغایر با قوانین بین‌الملل است و هرگونه شانس و احتمال ایجاد یک راه حل با تکیه بر راهکار تشکیل دو کشور که به تحقق صلح و سازشی دائمی بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی منجر شود، را از بین می‌برد.

مکرون تاکید کرد که کشورش به تحقق صلح در خاورمیانه پایبند است.

پاریس اواخر ماه ژوئن گذشته نیز ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی نسبت به اجرای این طرح، اعلام کرده بود که چنین طرحی می تواند بر روابط اتحادیه اروپا با این رژیم تاثیرگذار باشد.

فرانسه تاکید کرده بود که حاضر است هر زمان که مناسب ببیند، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

وزرای خارجه آلمان، مصر، اردن و فرانسه نیز اوایل ماه جاری در بیانیه‌ای مشترک پس از نشست مجازی خود ضمن اعلام مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری، هشدار دادند که این طرح تهدیدی برای صلح در منطقه است.

در این بیانیه مشترک آمده است که هرگونه الحاق اراضی فلسطینی به رژیم صهیونیستی، نقض صریح قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای روند سازش در منطقه است.

وزرای خارجه 4 کشور مذکور تاکید کردند که تحت هیچ شرایطی هیچگونه تغییری را در مرزهای سال 1967 مادامی که طرف دوم نزاع (فلسطینیان) با آن موافقت نکند، نخواهند پذیرفت.

آن‌ها همچنین هشدار دادند که این طرح می‌تواند پیامدهای خطرناکی برای امنیت و ثبات منطقه دارد و مانعی بر سر راه تحقق صلح و سازش عادلانه و جامع خواهد بود.

وزرای خارجه آلمان، مصر، اردن و فرانسه بر پایبندی خود به راه حل تشکیل دو کشور با تکیه بر قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید کردند.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه نیز ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی در مورد الحاق اراضی فلسطینی، گفته بود که این طرح بی پاسخ نخواهد ماند و فرانسه همراه با همپیمانان اصلی خود در صورتی که رژیم صهیونیستی این طرح را اجرا کند، پاسخ‌ها و تحرکات مناسب علیه آن را بررسی خواهند کرد.

وی افزود که الحاق اراضی فلسطینی هر اندازه محدود هم باشد، می‌تواند مانعی بر سر راه حل نزاع در فلسطین باشد.

لینک کوتاه:

کپی شد