یکشنبه 22/سپتامبر/2024

سومین جلسه دادگاهی نتانیاهو ماه دسامبر برگزار می‌شود

یکشنبه 26-جولای-2020

دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی روز 6 دسامبر آینده را به عنوان زمان سومین جلسه دادگاهی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به اتهام فساد تعیین کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه عبری زبان “کان” اعلام کرد که این جلسه با هدف استماع شهادت شهود در رابطه با پرونده‌های فساد نتانیاهو برگزار خواهد شد.

منبع مذکور اشاره کرد که نتانیاهو ملزم به حضور در جلسه دادگاه است. این جلسه با حضور 3 قاضی برگزار می‌شود.

دومین جلسه دادگاهی نتانیاهو 19 ماه جاری برگزار شد. نتانیاهو با توجه به اینکه دادگاه او را ملزم نکرده بود، در این جلسه حاضر نبود.

نتانیاهو رسما به رشوه، خیانت در امانت و کلاهبرداری در 3 پرونده مختلف متهم شده است.

نخستین جلسه دادگاهی نتانیاهو نیز 24 ماه می گذشته برگزار شد.

نتانیاهو هم اکنون با 4 پرونده فساد رو به رو است و اویخای مندلبلیت دادستان کل رژیم صهیونیستی اواخر فوریه گذشته در 3 پرونده فساد 1000، 2000 و 4000 علیه نتانیاهو به اتهام رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت اعلام جرم کرد.

سومین جلسه دادگاهی نتانیاهو در حالی قرار است به زودی برگزار شود که تظاهرات های اسرائیلی ها علیه او روز به روز گسترده تر می شود.

طی هفته ها و روزهای اخیر اسرائیلی ها در شهرهای مختلف از جمله تل آویو و قدس بارها علیه نتانیاهو دست به تظاهرات زده و خواستار استعفای او شده اند.

تظاهرات کنندگان نسبت به اوضاع نابسامان اقتصادی و ناتوانی دولت نتانیاهو در کنترل بحران کرونا به شدت شاکی هستند.

در تظاهرات های روزهای گذشته علیه نتانیاهو ده ها اسرائیلی بازداشت شدند.

شب گذشته نیز تظاهرات هایی گسترده در شهرهای تل آویو و قدس اشغالی برگزار شد و تظاهرات کنندگان خشمگین قصد یورش به محل اقامت و خانه نتانیاهو را داشتند که با مقابله پلیس رژیم صهیونیستی مواجه شدند.

لازم به ذکر است که پرونده فساد 1000 مربوط به هدایایی است که نتانیاهو و خانواده‌اش از افراد ثروتمند دریافت کرده‌اند و پرونده 2000 هم به مذاکرات نتانیاهو و مالک روزنامه یدیعوت احرونوت مربوط می‌شود.

پرونده فساد 4000 نیز مربوط به اعطای تسهیلاتی از سوی نتانیاهو به مالک شرکت بزک در مقابل دریافت پوشش خبری مناسب در پایگاه خبری عبری زبان والا می‌باشد.

لینک کوتاه:

کپی شد