یکشنبه 22/سپتامبر/2024

هشدار یک مقام لبنانی به رژیم صهیونیستی در رابطه با انفجار بیروت

شنبه 8-آگوست-2020

مشاور رئیس جمهور لبنان هشدار داد که اگر دست داشتن رژیم صهیونیستی در انفجار اخیر در بندر بیروت به اثبات برسد، قطعا مقاومت به آن پاسخ خواهد داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «امل ابو زید» در گفتگو با خبرگزاری مهر در رابطه با واکنش رژیم صهیونیستی به این انفجار گفت: شاهد آن بودیم که حرف و حدیث‌هایی در خصوص هدف قرار دادن بندر بیروت با یک موشک مطرح شد و برخی سایت‌های خبری اسرائیلی به این مسئله پرداختند.

ابو زید افزود: کابینه رژیم صهیونیستی نیز هرگونه دست داشتن در این حادثه را رد کرد. تمامی این واکنش‌ها بیانگر آن است که تل آویو دستپاچه شده و از واکنش‌های قوی‌تری که ممکن است مقاومت لبنان علیه “اسرائیل” در صورت اثبات تجاوز آن به لبنان دست بزند بسیار می‌ترسد.

مشاور «میشل عون» در خصوص فضاسازی‌ها علیه حزب الله لبنان در قبال این انفجار بیان کرد: طبیعی است که شاهد آن باشیم که برخی طرف‌ها مانند اسرائیل اتهاماتی را علیه حزب الله لبنان در خصوص مداخله غیر مستقیم در این انفجار گسترده که بندر بیروت را لرزاند مطرح کنند. همچنین شاهد آن هستیم که برخی از کشورهایی که مخالف حزب الله هستند و این حزب را مسئول بسیاری از مسائل می‌دانند اتهاماتی را علیه آن مطرح کنند.

مشاور رئیس‌جمهور لبنان بیان کرد: ملت لبنان نشان داد که در برابر این فاجعه در یک صف ایستاده و به وظایف انسانی و ملی خود عمل می‌کند.

لازم به ذکر است که انفجار روز سه شنبه گذشته در بندر بیروت تا این لحظه به کشته شدن بیش از 150 نفر و زخمی شدن هزاران نفر دیگر منجر شده است. ده ها نفر هم زیر آوار مانده و همچنان مفقود هستند.

رژیم صهیونیستی مدعی شده که هیچ دخالتی در این انفجار نداشته است.

در همین راستا، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز امروز شنبه اعلام کرد که این رژیم هیچ دخالتی در انفجار روز سه شنبه گذشته در بندر بیروت نداشته است.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از بنی گانتز مدعی شد که دشمنی این رژیم با حزب الله است نه با مردم لبنان.

لینک کوتاه:

کپی شد