شنبه 21/سپتامبر/2024

جزئیات توافق آرام‌سازی اوضاع در غزه از زبان یک رهبر حماس

سه‌شنبه 1-سپتامبر-2020

خلیل حیه از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به تشریح جزئیات توافق آرام‌سازی اوضاع در غزه با میانجیگری قطر پرداخت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حیه در گفتگو با شبکه ماهواره ای الاقصی تصریح کرد که گروه‌های مقاومت به توافق تازه‌ای با دشمن صهیونسیتی دست نیافته‌اند بلکه صرفا تفاهمات قبلی را تثبیت کردند.
وی اشاره کرد که خواسته ملت و مقاومت فلسطین کاملا مشخص است و ما خواستار پایبندی رژیم صهیونسیتی به تفاهمات قبلی بدون تعلل و طفره رفتن، اجرای پروژه‌های جدید در غزه و تامین نیازهای ضروری آن جهت مقابله با بحران کرونا هستیم.
این عضو دفتر سیاسی حماس بیان کرد که رژیم صهیونسیتی می‌خواست در سایه شیوع کرونا در غزه از زیر بار تفاهمات قبلی و کاهش محاصره غزه شانه خالی کند و هدف گروه‌های فلسطینی احقاق و بازپس‌گیری بخشی از حقوق ملت بود تا فلسطینیان بتوانند با عزت و کرامت زندگی کرده و دشمن را برای شکستن محاصره تحت فشار قرار دهند.
خلیل حیه تاکید کرد که گروه‌های مقاومت آماده بودند تا در صورت تشدید تنش و درگیری‌ها پس از راه‌اندازی مجدد بالن‌های آتش‌زا وارد عمل شده و تل‌آویو را به لرزه درآورده و به شهر ارواح تبدیل کنند.
حیه افزود که تلاش‌های برادران مصری در نتیجه خودسری طرف صهیونسیتی بی‌نتیجه ماند و آن‌ها بدون هیچ نتیجه‌ای به مصر بازگشتند.
وی گفت که به موجب توافق آرام‌سازی اوضاع در غزه کمک‌های مالی قطر برای این ماه جهت اجرای پروژه‌های مختلف ۳۰ میلیون دلار افزایش یافته است و تمامی بندهای تفاهمات سابق نیز باید اجرا شود.
خلیل حیه خاطر نشان کرد که قطر هم متعهد شده فعلا کمک مالی به نوار غزه را تمدید کند.

لینک کوتاه:

کپی شد