چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

دعوت عباس به رهبری یکچارچه مقاومت مردمی و آغاز گفتگوهای ملی

جمعه 4-سپتامبر-2020

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار تشکیل رهبری یکپارچه مقاومت مردمی و آغاز گفتگوهای ملی همه جانبه شد و از جنبش های فتح و حماس دعوت کرد گفتگوها برای تدوین ساز و کارهای پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی به منظور تحقق اهداف و خواسته‌های ملت را آغاز کنند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود عباس شامگاه پنجشنبه در نشست رهبران گروه های فلسطینی در رام الله و بیروت ـ از طریق ویدیو کنفرانس ـ تاکید کرد که اقدامات لازم را برای برگزاری نشست شورای ملی در اسرع وقت انجام خواهیم داد و تا آن زمان بر ساز و کارهای ضروری جهت پایان دودستگی و تحقق آشتی و وحدت ملی در یک بازه زمانی مشخص و با مشارکت تمامی طرف ها به توافق خواهیم رسید.
ابومازن تصریح کرد که در همین راستا یک کمیته نظارتی متشکل از تمامی گروه ها تشکیل خواهد شد که هم اوضاع را پیگیری خواهد کرد و هم توصیه ها و پیشنهادهای خود را در نشست آتی شورای مرکزی مطرح خواهد کرد.
وی بیان کرد: نشست امروز در مرحله‌ای بسیار حساس و خطرناک برگزار می‌شود، به گونه‌ای که پروژه ملی فلسطین با توطئه‌های فراوانی مواجه است که در راس آن معامله قرن و طرح الحاق کرانه باختری قرار دارد که تا این لحظه به سبب پایداری ملت فلسطین بی‌نتیجه مانده است
محمود عباس با اشاره به اینکه پروژه‌های عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی، خنجری مسموم به پشت ملت فلسطین است، تاکید کرد که امروز اینجا جمع شده‌ایم تا یک موضع سیاسی و ملی یکپارچه را برای پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی اتخاذ کنیم.
عباس خاطر نشان کرد که سازمان آزادی‌بخش تنها نماینده مشروع ملت فلسطین بوده و خواهد بود.
او تصریح کرد که ما آمریکا را به عنوان تنها میانجی مذاکرات سازش قبول نداریم و طرح این کشور موسوم به معامله قرن را هم نمی پذیریم.
ابومازن اظهار داشت که کشورهای عربی در نشست آتی اتحادیه عرب به ریاست فلسطین باید پایبندی مجدد خود را به طرح صلح عربی اعلام نمایند و هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تنها پس از پایان اشغال فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی ممکن خواهد بود.
وی همچنین بر برگزاری اجلاس بین المللی صلح تحت نظارت سازمان ملل تاکید و عنوان کرد که ما به قوانین بین الملل و طرح صلح عربی پایبندیم.
رئیس تشکیلات خودگردان پروژه‌های عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی را خنجری مسموم به پشت ملت فلسطین دانست و گفت: ملت فلسطین با پروژه‌های شوم عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی مقابله می‌کند که آخرین نمونه آن توافق امارات با این رژیم بود.
محمود عباس افزود: معامله قرن را ملت فلسطین خنثی کرد و اجازه نمی‌دهیم کسی این طرح را به ما تحمیل کند. با وجود معامله قرن، تحت هیچ شرایطی روی میز مذاکرات با رژیم صهیونیستی نخواهیم نشست.
عباس تصریح کرد: این سرزمین مملو از فلسطینیان است، می‌خواستند اینجا را از وجود فلسطینیان خالی کنند اما ما برای اثبات موجودیت خود سختی‌های زیادی کشیدیم.از زمان صدور وعده بالفور، تلاش‌های زیادی برای پایان دادن به موجودیت فلسطینیان انجام گرفته است.
وی در رابطه با طرح الحاق کرانه باختری هم گفت که حتی یک فلسطینی هم این طرح را نمی‌پذیرد، زیرا این طرحی خیانتکارانه است و هرکس آن را بپذیرد، خائن به وطن است.
در خصوص اوضاع نوار غزه نیز ابومازن تصریح کرد که هیاتی اداری را همراه با 20 کامیون کمک دارویی بخاطر محاصره و کمبود دارو به نوار غزه خواهیم فرستاد.

لینک کوتاه:

کپی شد