یکشنبه 22/سپتامبر/2024

بررسی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در کمیسیون امنیت مجلس

یکشنبه 20-سپتامبر-2020

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران عصر امروز یکشنبه نشستی را در رابطه با بررسی مساله عادی سازی روابط با امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی و راه های مقابله با آن برگزار کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه این نشست اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون امنیت، نمایندگان جریان مقاومت، حماس و حزب الله لبنان حضور داشتند و  تحولات اخیر درباره عادی سازی روابط دولت امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونسیتی مورد بررسی قرار گرفت.
عمویی تاکید کرد: خالد قدومی رئیس دفتر حماس در تهران، ناصر ابوشریف رئیس دفتر جنبش جهاد اسلامی در تهران، صلاح فحص نماینده جنبش اسلامی امل و عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله لبنان در تهران به عنوان میهمان در این جلسه حاضر شدند.
وی  با بیان اینکه از نگاه ما عادی سازی این روابط خطرناک است و کمیسیون امنیت ملی وظیفه دارد که به رصد تحولات منطقه بپردازد، ادامه داد: در این جلسه نمایندگان جریان مقاومت بر بی فایده بودن روابط این کشور عربی با رژیم صهیونسیتی تاکید کردند و متذکر شدند که جریان‌های مردمی با این مسئله همراهی نخواهند کرد.
وی ادامه داد: همچنین در این جلسه نمایندگان گروه های مقاومت ضمن تقبیح روند عادی سازی تاکید کردند که در بین ملت‌های منطقه حرکت رخ داده از سوی دولت‌های امارات و بحرین پذیرفته شده نیست و جز نفرت آورده ای برای حاکمان این دولت‌ها ندارد.
نماینده تهران در مجلس افزود: در جلسه کمسیون امنیت ملی به این موضوع اشاره شد که روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونسیتی اثر بخشی چندانی نداشته و جز نفرت نتیجه‌ای برای حکام کشور‌های عربی نخواهد داشت.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس اضافه کرد: نیاز داخلی ترامپ و نتانیاهو منجر به علنی کردن روابط پنهانی رژیم صهیونسیتی با برخی کشور‌های عربی شده است؛ در جلسه امروز ابعاد این موضوع بررسی شد، نمایندگان کمیسیون امنیت نیز همبستگی خود با جریان مقاومت را اعلام کردند و بر پیگیری آرمان پیروزی قدس شریف و مبارزه با اشغالگری تاکید کردند.
عمویی اظهار داشت: همچنین نمایندگان گروه های مقاومت تاکید کردند که این تلاش ها مبتنی بر نیازهای نتانیاهو و ترامپ در سیاست داخلی در بحث انتخابات بوده و متاسفانه دولت‌های امارات و بحرین وارد مسیر غلطی شدند.
وی تصریح کرد: در این جلسه راهکار حل موضوع فلسطین، مقاومت و وحدت جریان‌های مقاومت اعلام شد.
ابوالفضل عمویی اظهار داشت: نمایندگان گروه‌های مقاومت بر ضرورت وحدت بین نیروهای مقاومت و همکاری بین آنها تاکید کردند و دستاوردهای حاصل از این وحدت را معرفی کردند.
عمویی بیان کرد: همچنین نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اعلام حمایت و همبستگی با مردم فلسطین بر پیگیری با اولویت موضوع فلسطین و آرمان و آزادسازی قدس شریف تاکید داشته و بار دیگر حمایت مجلس شورای اسلامی از جریان‌های مقاومت را اعلام کردند.
وی گفت: در بخش دوم جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سایر بندهای طرح تاسیس سازمان پدافند غیر عامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه:

کپی شد