جمعه 20/سپتامبر/2024

تاکید سودان بر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

شنبه 3-اکتبر-2020

نائب رئیس شورای حاکمیتی سودان بر اصرار این کشور بر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بدون ترس از هیچ کسی تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی در گفتگو با شبکه سودانی “النیل الازرق” جریان های سیاسی مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به شدت مورد حمله قرار داد و گفت این جریان ها صرفا شعار دروغین  می دهند.

وی از سودانی ها خواست به فکر مصلحت خویش باشند و گفت آمریکا خارج کردن نام سودان از لیست تروریسم را به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیوند زده است.

حمیدتی مدعی شد که عمیر حسن بشیر رئیس جمهور سابق این کشور او را در جریان تصمیم خود برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی قرار داده بود.

با وجود موافقت نظامیان در سودان با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، جریان های مدنی و مردمی به شدت مخالف این مساله هستند و تاکید دارند که تصمیم گیری در مورد عادی سازی روابط در حیطه صلاحیت دولت انتقالی نیست.

“عبدالله حمدوک” نخست وزیر سودان هفته گذشته تاکید کرد که کشورش حاضر نیست در مقابل خارج شدن از لیست کشورهای حامی تروریسم، اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کند.

وی در کنفرانسی در خارطوم برای بررسی اصلاحات اقتصادی خاطر نشان کرد که مساله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مستلزم بررسی‌هایی عمیق و گسترده با جریان‌ها و احزاب مختلف سودانی است.

حمدوک اظهار داشت که ماه گذشته در جریان سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به خارطوم به او گفته که باید موضوع خارج کردن نام سودان از لیست تروریسم از مساله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کاملا تفکیک شود.

سخنگوی دولت انتقالی سودان نیز اگوست گذشته تاکید کرد که این دولت صلاحیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ندارد.

فیصل محمد صالح در بیانیه‌ای در رابطه با سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به سودان اظهار داشت که دولت کنونی دولتی انتقالی است و فعلا صلاحیت مبادرت به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ندارد.

روزنامه واشنگتن پست اخیرا فاش کرد که تلاش‌های آمریکا برای کشاندن سودان به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نتیجه‌ای در پی نداشته و به بن بست رسیده است.

این روزنامه اشاره کرد که این شکست در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به هیچ وجه به نفع دولت ترامپ نخواهد بود.

لینک کوتاه:

کپی شد