جمعه 20/سپتامبر/2024

هیاتی سودانی به زودی به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد

یکشنبه 11-اکتبر-2020

هیاتی سودانی متشکل از 40 نفر قرار است به زودی راهی فلسطین اشغالی شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه عبری زبان کان فاش کرد که در سایه تحرکاتی که برای عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی در جریان است، قرار است هیاتی سودانی اواخر نوامبر آینده به فلسطین اشغالی سفر کند.

شبکه مذکور اشاره کرد که این هیات متشکل از بازرگانان و چهره‌های ورزشی و هنری است.

طرح سفر این هیات به فلسطین اشغالی را ابوالقاسم برطم بازرگان و نماینده سابق سودانی ارائه داده است.

برطم در گفتگو با شبکه عبری زبان کان اظهار داشت که سفر این هیات بدون هماهنگی با مراجع رسمی سودانی انجام می‌گیرد و طبق قانون انجام چنین سفری منعی ندارد.

عمر قمر الدین وزیر خارجه سودان اخیرا اعلام کرد که مساله روابط سودان با رژیم صهیونیستی همچنان در دست بررسی است و خارطوم اقدامی را انجام خواهد داد که به مصلحتش باشد.

قمر الدین در گفتگو با خبرگزاری فرانس 24 تاکید کرد که مساله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کاملا جدای از مساله خارج کردن نام این کشور از لیست تروریسم آمریکا است.

در حالی که نظامی های سودان درصدد عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند، محافل مردمی و احزاب سودانی به شدت مخالف این مساله هستند.

حزب متحد مکراتیک ناصری سودان اخیرا مخالفت قاطع خود را با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و پشت کردن به مساله فلسطین اعلام کرد.

این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حزب به هیچ وجه پشت کردن به مساله فلسطین و به حاشیه راندن آن به بهانه عادی‌سازی روابط و صلح با رژیم صهیونیستی را نخواهد پذیرفت.

حزب ناصری افزود که مساله فلسطین همچنان در ذهن و درون هر انسان آزاده و روشنفکری قرار دارد.

از سوی دیگر، حزب ملی امت سودان نیز هفته گذشته بار دیگر بر مخالفت با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرد که مساله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در عرصه سیاسی سودان به شیوه‌ای غیرقابل قبول و باج‌گیرانه مطرح شد.

مجمع فقه اسلامی سودان نیز هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را حرام اعلام کرده است.

روزنامه واشنگتن پست اوایل ماه اکتبر فاش کرد که تلاش‌های آمریکا برای کشاندن سودان به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نتیجه‌ای در پی نداشته و به بن بست رسیده است.

یکی از وعده‌های آمریکایی‌ها به سودان خروج نام این کشور از لیست کشورهای حامی تروریسم است.

این در حالی است که سودانی ها تاکید دارند که مساله خروج نام این کشور از لیست تروریسم باید از پرونده عادی سازی روابط با تل آویو جدا شود.

باید منتظر ماند و دید در نهایت سودان نیز راه امارات و بحرین را خواهد رفت و روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی می کند یا نه.

 

لینک کوتاه:

کپی شد