جمعه 20/سپتامبر/2024

راه اندازی کمپینی مردمی در سودان علیه عادی سازی روابط با تل آویو

شنبه 7-نوامبر-2020

دفتر هماهنگ کننده جریان های مردمی ضدعادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سودان از راه اندازی کمپینی علیه عادی سازی روابط با تل آویو تحت شعار “مقاومت کن” خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مرکز مذکور در بیانیه ای تاکید کرد که این کمپین از قاعده “نه” های سه گانه یعنی نه به صلح، نه به مذاکرات و نه به اعتراف به رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت می کند.
در این بیانیه آمده است که این کمپین شامل جمع آوری یک میلیون امضا در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، صدور گزارش های دوره ای و برگزاری نشست ها و کنفرانس هایی مردمی در رابطه با این موضوع است.
خارطوم پس از شکست کشورهای عربی در مقابل رژیم صهیونیستی در جنگ سال 1967 میزبان اجلاس سران عربی در 29 آگوست آن سال بود.
این اجلاس به اجلاس “نه” های سه گانه معروف شد، یعنی “نه به صلح با رژیم صهیونیستی”، “نه به شناسایی این رژیم” و “نه به مذاکره با آن”. بدین ترتیب خارطوم به پایتخت “نه” های سه گانه معروف شد.
عثمان بشیر الکباشی دبیرکل دفتر هماهنگ کننده جریان های مردمی ضدعادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سودان خاطر نشان کرد که دفتر مذکور قاطعانه مخالف به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر و هرگونه عادی سازی روابط با آن است.
الکباشی تصریح کرد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نقض صریح و آشکار حقوق ملت فلسطین به ویژه حق تشکیل کشور مستقل خویش است.
وی تصریح کرد که مساله قدس و سرزمین های اشغالی، جبهه ای جهانی برای آزادی، استقلال و عزت و کرامت است.
این شخصیت سودانی عادی سازی روابط دولت انتقالی سودان با رژیم صهیونیستی را نقض صریح صلاحیت ها و اختیارات خود و خیانت به آرمان های انقلاب سودان و نادیده گرفتن ملت های مبارز و ستم دیده دانست.
لازم به ذکر است که وزارت خارجه سودان 23 اکتبر گذشته رسما عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همان روز از تصمیم خود برای خارج کردن نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم خبر داد.
بدین گونه سودان پنجمین کشور عربی پس از مصر، اردن، امارات و بحرین است که عادی سازی روابط خود را با رژیم صهیونیستی اعلام می کند.
عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با مخالفت قاطع و شدید جریان های سیاسی و مردمی سودان همراه بوده است. اکثریت احزاب سودانی با این توافق اعلام مخالفت و تاکید کردند که رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی شناسند.

لینک کوتاه:

کپی شد