دوشنبه 23/سپتامبر/2024

ترکیه بازدید پومپئو از شهرکی صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد

شنبه 21-نوامبر-2020

پارلمان ترکیه بازدید مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا از شهرک صهیونیست‌نشین بساگوت در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری آناتولی، مصطفی شنطوب رئیس پارلمان ترکیه در توییتی عنوان کرد که دولت رفتنیِ آمریکا در این روزهای پایانی مرتکب اشتباهی دیگر شد.

شنطوب تصریح کرد که تنها سیاستمدارانی که در روزهای پایانی فعالیت خود هستند، از شهرکی غیرقانونی و نامشروع به موجب قوانین بین‌المللی بازدید می‌کنند و این اقدامی تحریک‌آمیز است و بخاطر صلح نیست و ما آن را محکوم می‌کنیم.

پومپئو پنجشنبه گذشته در اقدامی بی سابقه و غیرقانونی از شهرک صهیونیستی بساگوت بازدید کرد. این اولین بازدید یک وزیر خارجه آمریکایی از شهرکی صهیونیست نشین در کرانه باختری است.

این شهرک ها به موجب قوانین و قطعنامه های بین المللی غیرقانونی هستند و باید تخلیه شوند.

دولت آمریکا سعی دارد در راستای ادامه حمایت های همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی، حاکمیت این رژیم بر این شهرک ها را به رسمیت بشناسد.

طرح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن که طرحی کاملا در خدمت اهداف و خواسته های رژیم صهیونیستی است، به این رژیم برای اشغال بیش از 30 درصد از مساحت کرانه باختری چراغ سبز نشان داده و آمریکایی ها سعی دارند تا در این 2 ماه باقی مانده و قبل از ورود جو بایدن به کاخ سفید، زمینه اجرای این طرح را هموار کنند.

هرگونه شهرک سازی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری به موجب قوانین و قطعنامه های بین المللی غیرقانونی به شمار می رود.

در همین راستا، شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال 2016 با صدور قطعنامه 2334 بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد