شنبه 21/سپتامبر/2024

بحرین از واردات کالاهای شهرک‌های صهیونیستی منصرف شد

یکشنبه 6-دسامبر-2020

بحرین از واردات کالاهای تولید شده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بلندی‌های اشغالی جولان منصرف شد که این مساله خشم مسئولان رژیم صهیونیستی را در پی داشته است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی در واکنش به عقب‌نشینی منامه از واردات این کالاها، تاکید کرد که بحرین موضع خود را تغییر داده و اعلام کرد که به هیچ وجه اجازه واردات تولیدات شهرک‌های صهیونیستی را نخواهد داد.
این شبکه افزود که اظهارات منتسب به وزیر صنعت، تجارت و گردشگری بحرین مبنی بر اینکه منامه تفاوتی بین کالاهای اسرائیلی و کالاهای تولیدی شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری و جولان اشغالی قائل نیست، امید زیادی در بین اسرائیلی‌ها ایجاد کرده بود.
شبکه مذکور عنوان کرد که اعلام خبرگزاری رسمی بحرین در رابطه با اینکه این کشور اجازه واردات کالاهای شهرک‌های صهیونیستی را نخواهد داد، با اظهارات این وزیر اسرائیلی در تضاد است.
خبرگزاری بحرین به نقل از یک مسئول وزارت صنعت، تجارت و گردشگری این کشور آورده است که اظهارات منتسب به زاید بن راشد الزیانی در رابطه با واردات کالاهای صهیونیستی صحت ندارد.
این منبع بیان کرد که بحرین به قطعنامه‌های سازمان ملل، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی به ویژه در رابطه با شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و جولان اشغالی پایبند است.
لازم به ذکر است که وزیر صنعت، تجارت و گردشگری رژیم صهیونیستی هفته گذشته تاکید کرد که کشورش هیچ تفاوتی بین کالاهای اسرائیلی و کالاهای تولید شده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری قائل نیست.
زاید بن راشد الزیانی تصریح کرد که بحرین تمامی این کالاها را کالای اسرائیلی می‌داند.
وی همچنین از تمایل کشورش برای تقویت روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی خبر داد.
بحرین 15 سپتامبر گذشته رسما توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در کاخ سفید تحت نظارت مقامات آمریکایی به امضا رساند.
این توافق با مخالفت شدید فلسطینیان همراه بود و خشم گسترده آن ها و حامیان مساله فلسطین را در پی داشته است.
رژیم صهیونیستی قرار است به زودی سفارت خود را در منامه افتتاح کند و در همین راستا، گابی اشکنازی وزیر خارجه این رژیم قرار است به زودی راهی بحرین شود.
نتانیاهو نیز قرار بود طی هفته های آینده به بحرین سفر کند اما این سفر به دلایل نامشخص لغو شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد