یکشنبه 22/سپتامبر/2024

نشست بی‌نتیجه گانتز و کاتس در مورد بودجه/ ادامه بحران سیاسی

دوشنبه 7-دسامبر-2020

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رهبر حزب آبی سفید شب گذشته با “یسرائیل کاتس” وزیر دارایی این رژیم به منظور بررسی مساله بودجه دولت دیدار کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پایگاه خبری عبری زبان “والا” اعلام کرد که این جلسه بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت که این مساله می‌تواند احتمال انحلال کنست را افزایش دهد.
به گفته منبع مذکور، کاتس به گانتز پیشنهاد داد که بودجه برای سال 2020 و 2021 به تصویب برسد که این بر خلاف جدول زمانی ذکر شده در توافق تشکیل دولت ائتلافی بین لیکود و حزب آبی سفید است.
بر اساس این توافق، دولت رژیم صهیونیستی باید روز چهارشنبه آینده بودجه را به تصویب برساند تا در نهایت کنست تا 23 دسامبر آن را تایید کند. این در حالی است که کاتس پیشنهاد داده که دولت 17 دسامبر بودجه را تصویب کند تا کنست نیز فوریه آینده آن را تایید کند.
روزنامه “یسرائیل هیوم” به نقل از برخی نزدیکان بنیامین نتانیاهو آورده است که هنوز تصمیمی برای برگزاری انتخابات جدید گرفته نشده است و مشخص است که در سایه اوضاع سیاسی کنونی و به ویژه با توجه به افزایش آمار کرونا، هنوز برای تصمیم‌گیری در این زمینه زود است.
پیش‌بینی می‌شود که در جلسه امروز کنست شاهد اختلافات گسترده‌ای بین لیکود و حزب آبی سفید در مورد تعیین کمیته‌ای که قانون انحلال کنست و زمان پیشنهادی برگزاری انتخابات در ماه مارس، می یا ژوئن آینده را بررسی می‌کند، باشیم.
لازم به ذکر است که کنست رژیم صهیونیستی در شور نخست با پیش نویس قانون انحلال کنست موافقت کرده است.
منابع عبری زبان هفته گذشته اعلام کردند که 61 نماینده کنست رژیم صهیونیستی به انحلال کنست در شور نخست رای موافق دادند و 54 نماینده هم با آن مخالفت کردند.
انحلال کنست باید 3 مرحله را پشت سر بگذارد تا تصویب نهایی شود.
قبلا برخی منابع اسرائیلی گفته بودند که بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رهبر حزب آبی سفید در شور نخست به پیش‌نویس قانون انحلال کنست رای موافق خواهد داد و در صورتی که نتانیاهو به توافق تشکیل دولت ائتلافی پایبند باشد و بودجه دولت را به تصویب برساند، ممکن است از تصمیم خود صرف نظر کرده و به این قانون رای مخالف دهد تا مانع از برگزاری انتخاباتی دیگر شود.
در صورت انحلال نهایی کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام، رژیم صهیونیستی در فاصله 2 سال شاهد برگزاری 4 انتخابات متوالی خواهد بود.

لینک کوتاه:

کپی شد