شنبه 21/سپتامبر/2024

انفجار در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در هند

شنبه 30-ژانویه-2021

روز جمعه 29 ژانویه یک انفجار در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در پایتخت هند رخ داد. منابع خبری از تخریب ۴ تا ۵ خودرو در این حادثه خبر داده‌اند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام پلیس محلی در مورد این انفجار گفت که این حادثه هیچ زخمی نداشته است.
سخنگوی پلیس هند در توضیح حادثه گفت: انفجار کوچکی در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو توسط یک بمب دست ساز در روز جمعه رخ داده است.
این انفجار در ۲۹ امین سالگرد برقراری روابط میان اسرائیل و هند و حوالی محل اقامت «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند روی داده است.
جیش‌الهند مسؤولیت انفجار را به عهده گرفت
سازمان‌های امنیتی هند روز شنبه گزارش دادند، گروه جیش الهند به وسیله رسانه‌های مجازی این کشور مسؤولیت انفجار روز گذشته نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو را بر عهده گرفته است.
شبکه خبری “ایندیا تودی” به نقل از سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی هند گفت: گروه جیش الهند در یکی از کانال‌های مشکوک در شبکه‌های مجازی، مسؤولیت انفجار نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی را بر عهده گرفته است.
سازمان‌های هندی در حال بررسی این ادعا هستند.
واکنش تل‌آویو
وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با تأیید انفجار در نزدیکی سفارتش در دهلی نو، اعلام کرد به‌طور پیوسته با مقامات هندی در ارتباط است.
روزنامه «جروزالیم پست» اعلام کرد که این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای نوشت: «گزارش‌های اولیه حاکی از این است که این اقدام شرورانه با هدف تحریک عواطف رخ داده است».
در این بیانیه آمده است: «مقامات هندی در حال بررسی این حادثه بوده و در تماس با مقامات مربوطه در اسرائیل هستند. وزارت امور خارجه به صورت پیوسته از پیشرفت تحقیقات مطلع شده و [مقامات در صحنه] راهنمایی‌های لازم برای اتخاذ تدابیر امنیتی لازم را گوشرد می‌کند».
بیانیه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی می‌افزاید، این حادثه تلفاتی نداشته و به ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی خسارتی وارد نشده است.

لینک کوتاه:

کپی شد