چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

یک نهاد کانادایی خواستار لغو قرارداد خرید پهبادهای اسرائیلی شد

یکشنبه 31-ژانویه-2021

جمعیت “کانادایی‌های حامی صلح و عدالت در خاورمیانه” (CJPME) از دولت کانادا درخواست کرده قرارداد خرید پهبادهای اسرائیلی را لغو کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، این جمعیت در بیانیه‌ای تاکید کرد که کانادا قراردادی را به ارزش 36.16 میلیون دلار برای خرید پهبادهای شرکت Elbit Systems که دومین شرکت تسلیحاتی بزرگ در فلسطین اشغالی است، به امضا رسانده است.
جمعیت مذکور اشاره کرد که این پهبادها از همان نوع پهبادهایی است که ارتش رژیم صهیونیستی در جریان جنگ سال 2014 با آن‌ها غزه را بمباران کرد.
جمعیت “کانادایی‌های حامی صلح و عدالت در خاورمیانه” بیان کرد که رژیم صهیونیستی با این پهبادها 164 کودک فلسطینی را تنها در جنگ 51 روزه به خاک و خون کشید.
لازم به ذکر است که شرکت اسرائیلی “البیت” که از آن نام برده شد، 85 درصد از پهبادهایی را که ارتش رژیم صهیونیستی برای قتل و کشتار فلسطینیان و جاسوسی از آنان بکار می گیرد، تولید می کند. این شرکت همچنین در زمینه ساخت سلاح های شیمیایی، بمب های خوشه ای، گلوله و خودروهای نظامی فعالیت دارد که به موجب فعالیت بین الملل فعالیت آن کاملا غیرقانونی است.

لینک کوتاه:

کپی شد