شنبه 21/سپتامبر/2024

انتقاد لیبرمن از اظهارات نتانیاهو در مورد برنامه هسته ای ایران

جمعه 5-مارس-2021

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رهبر حزب “اسرائیل خانه ما” بنیامین نتانیاهو را به سبب اظهاراتش در مورد برنامه هسته ای ایران به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آویگدور لیبرمن در توییتی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی نیازی ندارد که منتظر فاجعه ای دیگر همچون جنگ اکتبر باشد.

لیبرمن در واکنش به اظهارات نتانیاهو و بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد برنامه هسته ای ایران گفت که این اظهارات صرفا با هدف کسب آرای بیشتر بیان می شود، همانگونه که نائب رئیس موساد نیز گزارشی نگران کننده در این باره ارائه داده است.

لیبرمن تصویری از مصاحبه روز گذشته نائب رئیس موساد با روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت منتشر کرده که طی آن توضیح داده نتانیاهو در مدیریت پرونده برنامه هسته ای ایران ناموفق بوده است.

نایب رئیس موساد در این مصاحبه گفته که نتانیاهو به قدرت اسرائیل برای کاهش ضررهای توافق هسته ای با ایران خدشه وارد کرده است.

وی اذعان کرده که واداشتن آمریکا به خروج از برجام، هدف اسرائیل بود و موساد برای تحقق این هدف تلاش زیادی کرد.

با این حال، او ضمن انتقاد از خروج ترامپ از برجام، اذعان کرد که وقتی اکنون در ماه مارس 2021 به خود می نگریم، میبینیم که “اسرائیل” به مراتب زمان امضای برجام وضعیت بهتری داشت و اکنون ایران به سرعت در حال غنی سازی اورانیوم است و سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته تری دارد و وضعیت ما به مراتب بدتر شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد