یکشنبه 22/سپتامبر/2024

واکنش گروه های فلسطینی به شهادت عاطف حنایشه

شنبه 20-مارس-2021

گروه ها و جریان های فلسطینی تاکید کردند که خون شیخ عاطف حنایشه که در جریان رویارویی سلحشورانه با اشغالگران صهیونیست در روستای بیت دجن واقع در شرق شهر نابلس ریخته شد، بی پاسخ نخواهد ماند. 
جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین دورنگار شد، شهادت حنایشه را تبریک و تسلیت گفت.
در بخش دیگر این بیانیه آمده است که خون شیخ عاطف یک حماسه شرف و قهرمانی را رقم زد که نسل های آتی همواره آن را بازگو خواهند کرد. 
در این بیانیه می خوانیم که پویا سازی مقاومت در تمامی اشکالش تنها راه پایان بخشیدن به تجاوزات دشمن صهیونیستی است.
از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که سیاست قتل و ترور موجب پافشاری هر چه بیشتر ملت فلسطین بر مقابله با اشغالگران صهیونیست و همچنین مایه تقویت عزم و اراده پولادین این ملت می شود و هرگز موجب تسلیم این ملت نمی شود. 
جهاد اسلامی با صدور بیانیه ای تصریح کرد که ملت فلسطین هرگز در برابر تجاوزات و جنایات اشغالگران صهیونیست تسلیم نمی شود، بلکه به این تجاوزات واکنش شدید نشان خواهد داد. 
این جنبش تمامی فرزندان ملت فلسطین در کرانه باختری را به قیام خونین در برابر اشغالگران صهیونیست و تشدید رویارویی با توسل به تمامی ابزارها و شیوه ها فراخواند. 
از سوی دیگر، جنبش ابتکار ملی فلسطین ترور عاطف حنایشه به دست اشغالگران صهیونیست در جریان تظاهرات مردمی در بیت دجن را وحشیانه و ددمنشانه خواند. 
مصطفی البرغوثی دبیر کل جنبش ابتکار ملی فلسطین گفت که نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس به منظور ترور حنایشه از ناحیه سر او را نشانه رفتند. 
وی افزود که هدف از این جنایت وحشیانه سرکوب مقاومت مردمی در برابر اشغالگران صهیونیست و شهرک سازی است.
وی خاطرنشان کرد که این تجاوزات هرگز مقاومت مردمی را سرکوب و تضعیف نخواهد کرد، بلکه موجب تشدید آن خواهد شد. 

 

لینک کوتاه:

کپی شد