یکشنبه 22/سپتامبر/2024

آغاز تلاش‌های نتانیاهو برای تشکیل کابینه جدید

چهارشنبه 7-آوریل-2021

بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود که از سوی رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی مکلف به تشکیل کابینه جدید شده، مشورت‌ با احزاب مختلف را از صبح امروز چهارشنبه آغاز کرده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پایگاه خبری عبری زبان “وای نت” اعلام کرد که شواهد نشان می‌دهد که نتانیاهو در نهایت ظرف مدت 28 روز آینده قادر به تشکیل کابینه نخواهد بود.
منبع مذکور اشاره کرد که نتانیاهو در این مدت تلاش خواهد کرد تا نفتالی بنت رهبر ائتلاف یمینا که او را برای تشکیل کابینه معرفی نکرده، با خود همراه سازد.
نتانیاهو قرار است امروز و فردا با احزابی که او را به ریولین معرفی کردند، دیدار کند. این احزاب عبارتند از: شاس به رهبری آریه درعی، صهیونیسم دینی به رهبری بزالل اسموتریچ، یهودیت توراتی به رهبری موشه گافنی.
او همچنین قرار است فردا به طور انفرادی با نفتالی بنت نیز دیدار کند. نتانیاهو تلاش می‌کند تا بنت را با خود همراه سازد و مانع از همکاری او با جناح تغییر برای تشکیل کابینه شود.
علاوه بر این، نتانیاهو فعلا تصمیمی برای دیدار با گدعون ساعر رهبر حزب امید جدید ندارد.
رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی روز گذشته پس از مشورت با احزاب اسرائیلی، ماموریت تشکیل کابینه جدید را به بنیامین نتانیاهو سپرد.
پایگاه خبری “i24 news” اعلام کرد که 52 نفر از اعضای کنست نتانیاهو را برای تشکیل دولت به ریولین معرفی کردند و در مقابل 45 نفر هم یائیر لاپید رهبر حزب یش عتید را معرفی کردند. نفتالی بنت رهبر ائتلاف یمینا نیز تنها 7 رای را کسب کرده است.
بر این اساس، نتانیاهو 28 روز فرصت دارد تا کابینه جدید را تشکیل دهد. البته رئیس رژیم صهیونیستی می‌تواند این مهلت را 14 روز دیگر تمدید کند.

لینک کوتاه:

کپی شد