جمعه 20/سپتامبر/2024

اسرائیل اجازه برگزاری انتخابات در قدس را نمی دهد

سه‌شنبه 27-آوریل-2021

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین از مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در شهر قدس خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نبیل ابوردینه در گفتگو با شبکه “العربی” تصریح کرد که به طور شفاهی به ما ابلاغ شده که رژیم صهیونیستی اجازه برگزاری انتخابات در قدس را نمی‌دهد.

ابوردینه اظهار داشت که اروپایی‌ها پاسخی رسمی از سوی رژیم صهیونیستی در مورد برگزاری انتخابات دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: شک دارم که دولت آمریکا و اتحادیه اروپا بتوانند رژیم صهیونیستی را مجبور به کوتاه آمدن از چیزهایی کنند که دولت ترامپ در قدس به این رژیم تقدیم کرد.

ابوردینه با اشاره به اینکه عدم برگزاری انتخابات در قدس یعنی تقدیم این شهر به رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم صهیونیستی به طرح اروپا برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری در قدس پاسخی نداده است.

وی همچنین تاکید کرد که اسرائیلی‌ها پاسخی منفی به ما در رابطه با برگزاری انتخابات در قدس داده‌اند.

نبیل ابوردینه عنوان کرد: موضع ما واضح و روشن است و تحت هیچ شرایطی اجازه برگزاری انتخابات بدون قدس را نخواهیم داد.

این در حالی است که منابع اسرائیلی اعلام کرده اند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان قصد تعویق انتخابات را دارد.

در همین راستا، گال برگر خبرنگار شبکه عبری زبان کان تاکید کرد که عباس قرار است حسین الشیخ عضو کمیته مرکزی فتح را برای این منظور راهی قطر کند.

برگر تصریح کرد که هدف از سفر حسین الشیخ به قطر دیدار با مسئولان این کشور و درخواست از آنان برای قانع کردن حماس به عدم تشدید تنش و درگیری‌ها در صورت تعویق انتخابات مجلس قانونگذاری است.

روزنامه محلی “القدس” نیز امروز سه شنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که تشکیلات خودگردان در پی فشارهای شدید آمریکا و برخی طرف‌های عربی، تصمیم به تعویق انتخابات گرفته است.

منابع مذکور اعلام کردند که این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که طرف‌های مذکور به این نتیجه رسیده‌اند که نتایج انتخابات به نفع جنبش فتح نخواهد بود و این جنبش در برابر حماس شکست خواهد خورد.

در همین راستا، الیور لیوی خبرنگار پایگاه خبری عبری زبان “وای نت” تاکید کرد که محمود عباس به اتحادیه اروپا ابلاغ کرده که قصد تعویق انتخابات فلسطین را دارد.

روزنامه الاخبار لبنان نیز امروز سه شنبه اعلام کرد که عباس اتحادیه اروپا، مصر و اردن را در جریان تصمیم خود مبنی بر تعویق انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین قرار داده است.

منبع مذکور اشاره کرد که عباس علت تعویق انتخابات را مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در قدس شرقی عنوان کرده است!

لینک کوتاه:

کپی شد