شنبه 21/سپتامبر/2024

نایدس محتمل‌ترین گزینه برای سفیری آمریکا در فلسطین اشغالی

چهارشنبه 28-آوریل-2021

دولت آمریکا قرار است به زودی اسامی سفرای جدید خود را در برخی کشورها اعلام کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه واشنگتن پست امروز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که “توماس نایدس” 60 ساله محتمل‌ترین گزینه برای انتصاب به عنوان سفیر جدید آمریکا در فلسطین اشغالی است.
این گزارش می‌افزاید که نایدس قبلا پست مهمی در وزارت خارجه آمریکا داشته است.
واشنگتن پست به نقل از برخی منابع آگاه به طرح‌ها و برنامه‌های کاخ سفید در ماه آینده عنوان کرد که احتمالا جو بایدن این هفته اسامی سفرای آمریکا در برخی کشورهای مهم را اعلام کند.
دولت بایدن نسبت به دولت‌های قبلی کمی دیرتر اسامی سفرای جدید را اعلام می‌کند. یک شخصیت نزدیک به بایدن در رابطه با علت این تاخیر گفته که بایدن افراد زیادی را می‌شناسد و دوستان زیادی هم دارد و علاوه بر این تمایل دارد تا در این سمت‌ها از افراد رنگین پوست هم استفاده کند.
نایدس سال 1961 در خانواده‌ای یهودی در شهر دلوث در ایالت مینه‌سوتا به دنیا آمد. او در حال حاضر مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سرمایه‌گذاری بانکی مورگان استنلی است.
در لیست جانشینان احتمالی دیوید فریدمن سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی 5 نام دیده می‌شود: «رابرت وکسلر»، عضو دمکرات کنگره از ایالت فلوریدا، «مایکل ادلر»، دوست قدیمی و صمیمی بایدن، «آموس هاچستین»، از مسئولان سابق وزارت خارجه، «توماس نایدس» معاون وزیر خارجه اسبق آمریکا و «دانیل شاپیرو» که در دوره ریاست جمهوری اوباما به مدت 5 سال سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی بود.
سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی پستی بسیار مهم در محافل سیاسی اسرائیلی به شمار می‌رود، زیرا شخصی که در این سمت منصوب خواهد شد، حلقه اتصال رژیم صهیونیستی با وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید خواهد بود.

لینک کوتاه:

کپی شد