شنبه 21/سپتامبر/2024

همبستگی جالب یک تیم فوتبال در شیلی با ساکنان قدس

یکشنبه 9-می-2021

بازیکنان تیم فوتبال “پالستینو” شیلی شب گذشته به شیوه‌ای جالب با ملت فلسطین به ویژه ساکنان قدس اعلام همبستگی کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بازیکنان این تیم در اقدامی جالب به نشانه همبستگی با ساکنان قدس و مقاومت و پایداری آنان در برابر اشغالگران اسرائیلی، با چفیه فلسطینی در زمین بازی حاضر شدند.
تیم فوتبال پالستینو نماینده قضیه فلسطین در شیلی و کل آمریکای جنوبی به شمار می‌رود که این مسئله به وضوح در نامی که بر این تیم نهاده شده، دیده می‌شود.
تیم فوتبال پالستینو طی سال‌های اخیر به رغم فشارهای یهودیان، حاضر به حذف پرچم فلسطین از روی لباس‌های خود نشد.
باشگاه فوتبال «دپورتیوو پالستینو» در سال ۱۹۲۰ توسط چند مهاجر فلسطینی در سانتیاگو شیلی تاسیس شد. این باشگاه در بدو راه‌اندازی نخستین لیگ حرفه‌ای فوتبال در سال ۱۹۵۲، در دسته دوم پذیرفته شد و پس از صعود به سطح یک فوتبال شیلی، در سال ۱۹۵۵ نخستین قهرمانی خود در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی این کشور را کسب کرد. «پالستینو» تا به‌حال دو بار قهرمان لیگ برتر شیلی شده و سه بار نیز عنوان قهرمانی جام حذفی این کشور را به دست آورده و یک بار نیز به نیمه‌نهایی جام لیبرتادورس، معتبرترین جام باشگاهی آمریکای جنوبی صعود کرده است.
باشگاه «پالستینو» البته در ژانویه ۲۰۱۴ به دلیل آنچه «مداخله سیاست در فوتبال» عنوان شده، با جریمه نقدی و محرومیت روبرو شد. ماجرا به پیراهن این تیم برمی‌گشت؛ «پالستینو» در آن سال برای شماره «۱» پیراهن‌های خود از نقشه کشور فلسطین پیش از اشغال توسط اسرائیل استفاده کرده بود. این اقدام با شکایت رسمی گروه‌ها و انجمن‌های یهودی شیلی مواجه شد و فدراسیون شیلی به دلیل رفتار سیاسی در فوتبال، باشگاه «پالستینو» را جریمه و محروم کرد؛ اما این باشگاه در پاسخ به این اقدامات فدراسیون اعلام کرد؛ «برای ما، فلسطین آزاد همواره فلسطین تاریخی خواهد بود، نه چیزی کمتر».

لینک کوتاه:

کپی شد