یکشنبه 22/سپتامبر/2024

گفت و گوی تلفنی هنیه و ظریف پیرامون تحولات مسجد الاقصی و غزه

دوشنبه 10-می-2021

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس شامگاه امروز دوشنبه با جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران تلفنی صحبت کرد و او را در جریان تحولات خطرناک شهر قدس و مسجد مبارک الاقصی و نوار غزه اعم از طرح های تل آویو برای کوچاندن و تبعید ملت فلسیطین از شهر قدس و یورش نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به این مسجد و یهودی سازی قبله نخست و جنایات وحشیانه اش علیه غیر نظامیان در باریکه غزه قرار داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس بیانیه دفتر هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که ملت فلسطین یک هدف روشن را پیش روی خود قرار داده است و آن هم به شکست کشاندن اهداف دشمن صهیونیستی در شهر بیت المقدس است. 
وی یادآور شد که مقاومت ندای ملت فلسطین در مسجد الاقصی را لبیک گفت، مقاومت هرگز به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهد داد تا معادلاتش را تحمیل کند، قدس به عنوان یک شهر فلسطینی و اسلامی باقی خواهد ماند. 
وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در عرصه های سیاسی و میدانی برای متوقف کردن تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت فلسطین در قدس و نوار غزه ، تلاش های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه اعم از موضع گیری هایش در روز جهانی قدس، تحرکاتش در سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی در زمینه حمایت از قدس و مسجد الاقصی و متوقف کردن جنایات “اسرائیل” و به شکست کشاندن طرح های رژیم صهیونیستی را ستود. 
از سوی دیگر، دکتر ظریف تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران هرگز در انجام وظایف خود در قبال قدس و مسجد الاقصی کوتاهی نخواهد کرد و به تلاش هایش در تمامی زمینه ها و با همکاری دوستانش در محافل گوناگون برای پشتیبانی از حقوق حقه ملت فلسطین و عقیم ساختن طرح های اشغالگران صهیونیست ادامه خواهد داد و برای حراست از هویت اسلامی بیت المقدس و منع هرگونه تعرض به قبله نخست و تقویت پایداری ملت فلسطین در باریکه غزه تلاش خواهد کرد. 

لینک کوتاه:

کپی شد