شنبه 21/سپتامبر/2024

اعتراضات و بازداشت‌های گسترده در سرزمین های اشغالی 1948

دوشنبه 17-می-2021

سرزمین‌های اشغالی 1948 از لحظات اولیه آغاز حملات علیه قدس و پس از آن نوار غزه، صحنه درگیری شدید فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست بود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بیشتر شهرهای واقع در اراضی اشغالی 1948 اعم از ام الفحم، اللد، عکا، حیفا، یافا، الخضیره و … در روزهای اخیر و تا به این لحظه نیز صحنه درگیری های شدید بین فلسطینیان و شهرک نشینان و نظامیان اسرائیلی بوده است.
در بسیاری از شهرها اشغالگران اسرائیلی به خانه ها و مغازه های فلسطینیان حمله کرده و خسارت های سنگینی به آن ها وارد کردند.
در حملات وحشیانه شهرک نشینان اشغالگر اسرائیلی تحت حمایت نیروهای پلیس ده ها فلسطینی زخمی شدند.
جوانان فلسطینی در سرتاسر اراضی اشغالی 1948 برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی و غزه به مقابله با اشغالگران اسرائیلی برخواستند و درگیری های شدیدی در این منطقه به وقوع پیوست.
در بسیاری از شهرها پلیس کنترل اوضاع را از دست داد و رژیم صهیونیستی مجبور شد هزاران نفر از نیروهای ذخیره خود را برای مهار درگیری ها به اراضی اشغالی 1948 اعزام کند.
روزنامه هاآرتص امروز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که تا این لحظه دست کم 800 نفر در اراضی اشغالی 1948 بازداشت شدند که 600 نفر از آنان عرب هستند.
این روزنامه اشاره کرد که رژیم صهیونیستی در اقدامی نژادپرستانه 100 دادخواست تنظیم کرده که همه آن ها  در حق فلسطینیان بوده است.
مقاومت فلسطین برای دفاع از فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948 طی روزهای اخیر بارها اهداف دشمن در این مناطق را هدف حمله راکتی و موشکی قرار داده است.
درگیری ها بین فلسطینیان و اشغالگران اسرائیلی در سرزمین های اشغالی 1948 همچنان ادامه دارد و اعتراضات در این مناطق به اوج خود رسیده است.
برای اولین بار است که سرتاسر اراضی اشغالی از نوار غزه گرفته تا شمالی ترین مناطق سرزمین های اشغالی 1948 یکصدا بر علیه اشغالگران اسرائیلی به پا می خیزد.
رژیم صهیونیستی به شدت نگران درگیری های داخلی در اراضی اشغالی 1948 و از دست دادن کنترل اوضاع در این مناطق است.
برخی مقامات اسرائیلی گفته اند که درگیری های داخلی بین فلسطینیان و یهودیان در سرزمین های اشغالی 1948 به مراتب خطرناک تر از موشک های حماس است.

لینک کوتاه:

کپی شد