جمعه 25/اکتبر/2024

تشکیل کمیته تحقیقات بین المللی در مورد تجاوزات اسرائیل در فلسطین

جمعه 28-می-2021

شورای حقوق بشر سازمان ملل ، طرح تشکیل کمیته تحقیقات بین المللی در مورد تعرضات رژیم اشغالگر قدس به حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین را به تصویب رساند. 
به گزارش مرکز اطلاع  رسانی فلسطین، این اقدام در حالی صورت می گیرد که آلمان، اتریش، انگلیس ، بلغارستان، کامرون، چک، مالاوی، مارشال و اروگوئه جزء کشورهای مخالف این طرح می باشند. 
خبرنگار شبکه ماهواره ای الجزیره ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: طرح تشکیل کمیته تحقیقات بین المللی در مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین با 24 رای موافق و 9 رای مخالف و 14 رای ممتنع به تصویب رسید. 
هیات نمایندگی آمریکا در ژنو ضمن ابراز تاسف شدید از طرح تشکیل این کمیته، اعلام کرد:« ما به تلاش های خود برای بسترسازی جهت برقراری صلح پایدار میان اسرائیل و فلسطینیان پایبندیم.»
همزمان با آن سایت آکسیوس به نقل از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نوشت که اقدامات اسرائیل در محله شیخ جراح قدس امکان دارد به درگیری مجدد بینجامد.
از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس طرح شورای حقوق بشر سازمان ملل را اقدامی خفت بار و تصویرگر گرایشات “اسرائیل” ستیزی است.
از سوی دیگر، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی این طرح را شکست اخلاقی خواند و گفت که این تحقیقات با هدف سرپوش گذاشتن بر اقدامات حماس صورت می گیرد و “اسرائیل” هرگز چنین طرحی را نمی پذیرد و با این کمیته همکاری نخواهد کرد.
از سوی دیگر، وزارت امور خارجه فلسطین ضمن حمایت از طرح تشکیل کمیته تحقیقات بین المللی در مورد تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین، از تمامی حامیان این طرح تشکر کرد و موضع مخالفت آمیز کشورهای انگلیس، آمریکا، لهستان و دیگر کشورها با این طرح را تقبیح و محکوم کرد.  
جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن استقبال و حمایت از این طرح، تاکید کرد که اقدامات جنبش مقاومت اسلامی حماس یک مقاومت مشروع و قانونی است. 
رافت مره از رهبران حماس طی بیانیه ای مطبوعاتی ضمن تاکید بر اهمیت این طرح، آن گامی در مسیر درست خواند. 
وی یادآور شد که این اقدام بستر لازم را برای محاکمه سران تل آویو به خاطر ارتکاب جنایات علیه ملت فلسطین فراهم می سازد

لینک کوتاه:

کپی شد