شنبه 21/سپتامبر/2024

اسرائیل در فلسطین نظام آپارتاید برقرار کرده است

سه‌شنبه 8-ژوئن-2021

دو دیپلمات سابق اسرائیلی تاکید کردند که رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین نظام آپارتاید و تبعیض نژادی برقرار کرده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “ایلان باروخ” که قبلا سفیر رژیم صهیونیستی در آفریقای جنوبی، نامبیا، بوتسوانا و زیمبابوه بوده و “الون لینل” که او نیز سفیر سابق این رژیم در آفریقای جنوبی و مدیرکل وزارت خارجه “اسرائیل” بوده، در مقاله‌ای که یک خبرگزاری محلی در آفریقای جنوبی منتشر کرده، تاکید کردند که در دوران فعالیت سیاسی خود، هر دو زمانی سفیر رژیم صهیونیستی در آفریقای جنوبی بوده‌اند و با توجه به موقعیتی که داشتند، از نزدیک شاهد آپارتاید و تبعیض نژادی در این کشور بودند که این مسئله به آنان کمک کرد تا درک درست‌تری از واقعیت‌های موجود در فلسطین داشته باشند.
آن‌ها تاکید کردند که بدون شک آنچه در اراضی اشغالی فلسطین اتفاق می‌افتد، نظام آپارتاید و تبعیض نژادی است و زمان آن رسیده تا جهانیان بدانند آنچه برای دهه‌ها در آفریقای جنوبی شاهد بودیم، اکنون در فلسطین در حال تکرار است.
باروخ و لینل تصریح کردند که رژیم صهیونیستی بیش از نیم قرن است با قوانین و سیاست‌هایی دوگانه بر اراضی اشغالی فلسطین حکمرانی می‌کند، چرا که شهرک‌نشینان اسرائیلی به موجب قانون مدنی در کرانه باختری زندگی می‌کنند و طوری دیگر با آن‌ها رفتار می‌شود اما فلسطینیان در همین منطقه تحت قانون نظامی زندگی می‌کنند و به هیچ وجه مساوات و برابری در حق آنان رعایت نمی‌شود.
این دو دیپلمات اسرائیلی عنوان کردند که دیده‌بان حقوق بشر اخیرا در گزارشی اعلام کرد که اقدامات و رفتارهای رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی به موجب قوانین بین‌الملل مصداق بارز تبعیض نژادی و آپارتاید است.
ایلان باروخ و الون لینل در پایان عنوان کردند که همانگونه که جهانیان علیه نظام آپارتاید در آفریقای جنوبی به پا خواستند، زمان آن رسیده تا اقدامات و تدابیر لازم برای مقابله با آپارتاید در فلسطین را هم اتخاذ کنند و در تلاش برای برقراری مساوات و برابری بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها در این سرزمین باشند.

لینک کوتاه:

کپی شد