یکشنبه 22/سپتامبر/2024

مخالفت ریاست‌ جمهوری عراق با عادی‌ سازی روابط با رژیم صهیونیستی

شنبه 25-سپتامبر-2021

نهاد ریاست جمهوری عراق امروز شنبە با صدور بیانیه‌ای، به طرح مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در کنفرانس موسوم به «صلح و استرداد» که دیروز (جمعه) در شهر اربیل برگزار شد، واکنش نشان داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، در این بیانیه ضمن تاکید بر موضع ثابت عراق در پشتیبانی از مسئله فلسطین و احقاق همه حقوق مشروع فلسطینیان، مخالفت قاطع بغداد با موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بار دیگر مورد تاکید قرار گرفته و ضرورت احترام به اراده و خواست مردم عراق و تصمیم ملی مستقل آنها یادآوری شده است.
ریاست جمهوری عراق در ادامه خاطر نشان ساخت که نشست اخیر در اربیل برای ترویج مفهوم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تنها بیانگر موضع شرکت کنندگان در آن است و تلاشی در راستای بر هم زدن وضعیت عمومی و هدف قرار دادن صلح داخلی می‌باشد.
ریاست جمهوری عراق ضمن تاکید بر دوری از ترویج مفاهیم غیر قابل قبول از نظر ملی و قانونی که به احساسات مردم این کشور آسیب می‌رسانند، عنوان کرد که در شرایط کنونی باید خود را برای برگزاری انتخابات عادلانه و شفاف در راستای پشتیبانی از مسیر ملی و بازگرداندن زندگی آزاد و شرافتمندانه برای همه شهروندان عراق آماده کنند.
لازم به ذكر است كه دفتر نخست وزیری عراق نيز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت عراق نشست‌ نمایندگان برخی از قبایل اربیل در راستای عادی‌سازی روابط با “اسرائیل” را نمی‌پذیرد.

لینک کوتاه:

کپی شد