چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

تلاش صدها اسرائیلی برای پناهنده شدن به ایران

پنج‌شنبه 14-اکتبر-2021

طی ماه‌های گذشته، صدها اسرائیلی در تلاش برای مهاجرت به ایران از طریق گواتمالا و بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند؛ مسئله‌ای که حسابی در “اسرائیل” جنجال به پا کرده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان «یدیعوت احرونوت» در گزارشی در این باره نوشت که ده‌ها خانواده اسرائیلی با مسئولان دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی تماس گرفته و خواستار ممانعت از پناهنده شدن فرزندانشان از طایفه “قلب پاک” به ایران شدند. آن‌ها گفته‌اند که نگران این مسئله هستند که این افراد در ایران ربوده شوند و از این مسئله بهره‌برداری سیاسی شود.
این گزارش می‌افزاید که خانواده‌های اسرائیلی از وزارت امور خارجه و دادگاه‌های اسرائیلی خواسته‌اند با ارسال نامه‌هایی فوری به همتایان خود در گواتمالا از آن‌ها بخواهند مرزها را بسته و مانع از پناهنده شدن اعضای طایفه “قلب پاک” به ایران شوند.
آن‌ها همچنین عنوان کردند که رسیدن این افراد به مرزهای ایران و کردستان ممکن است یک حادثه امنیتی و سیاسی بزرگ را به دنبال داشته باشد، به گونه‌ای که قرارداد شالیت (مبادله گلعاد شالیت سرباز اسرائیلی با 1027 اسیر فلسطینی) در برابر آن هیچ است.
خاخام “زوی گلوک” مدیرکل انجمن حریدی “عومدیم” که در آمریکا تاسیس شده و در فلسطین اشغالی هم فعالیت دارد، تاکید کرد که این طایفه حدود 280 عضو با تابعیت اسرائیلی، آمریکایی یا کانادایی دارد و بیشتر آن‌ها دو تابعیتی هستند.
گلوک اظهار داشت که چند روز پیش، نیروهای امنیتی گواتمالا گروهی از این طایفه را که تابعیت آمریکایی داشتند، بازداشت کردند که در میان آن‌ها چند کودک هم دیده می‌شد و این افراد قصد رفتن به سمت ایران را داشتند و گمان می‌رفت که درخواست پناهندگی سیاسی از ایران را داده بودند و اینگونه که پیداست آمریکا از مسئولان دولت گواتمالا خواسته آن‌ها را بازداشت کند.
پناهنده شدن به ایران
این گزارش می‌افزاید که در نتیجه تحرکات آمریکا و ترس و نگرانی از بازداشت‌های بیشتر، اعضای طایفه “قلب پاک” خود را برای مهاجرت به سمت شمال شرق عراق و منطقه‌ای در مجاورت اربیل در نزدیکی مرزهای ایران آماده کرده‌اند که طبق اعتقاداتشان آن را “بابل توراتی” می‌دانند و مسیح ابتدا به این منطقه خواهد آمد. اولین گروه از این افراد هم برای خرید زمین و آماده‌سازی مقر خود به این منطقه مهاجرت کردند و برخی دیگر نیز درصدد مهاجرت به خارج از گواتمالا در دسته‌های مختلف چه از طریق فرودگاه بین‌المللی و یا از طریق مرز زمینی کشورهای مکزیک یا السالوادور هستند.
طبق اسنادی که سال 2019 در دادگاه فدرال آمریکا فاش شد، شماری از اعضای طایفه “قلب پاک” در نامه‌هایی به زبان‌های عبری، انگلیسی و عربی خواستار پناهندگی سیاسی از ایران در نوامبر 2018 شدند تا به سبب سیطره صهیونیسم بر سرزمین مقدس، بیعت خود را با رهبر ایران اعلام کنند.
آن‌ها در این نامه‌ها خود را یهودیانی مخلص و صاحب عقیده معرفی کردند که با صهیونیسم و حاکمیت آن بر سرزمین مقدس و قوم یهود به مبارزه برخواسته‌اند. آن‌ها تاکید کرده‌اند که به سبب ایمان و اعتقادات خود و مخالفت با صهیونیسم مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند.

لینک کوتاه:

کپی شد