جمعه 20/سپتامبر/2024

22 عضو کنگره خواستار توقف مصادره اراضی فلسطینیان در بیت لحم شدند

یکشنبه 17-اکتبر-2021

22 عضو کنگره آمریکا خواستار مداخله فوری وزارت خارجه این کشور برای توقف مصادره اراضی فلسطینیان در روستای “وادی فوکین” در بیت لحم شدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به قائم مقام مشاور وزیر خارجه در امور خاور نزدیک خواستار اهتمام به وضعیت اسف‌بار در روستای فلسطینی “وادی فوکین” در کرانه باختری شدند. این روستا حدود 1300 نفر جمعیت دارد و در نزدیکی بیت لحم واقع شده است. رژیم صهیونیستی بخش‌هایی از زمین‌های کشاورزی فلسطینیان در این منطقه را مصادره کرده و قصد ساخت جاده در این منطقه را دارد که این جاده بخش شرقی روستا را از آن جدا می‌کند.
نمایندگان آمریکایی تاکید کردند که در صورت احداث این جاده، دسترسی روستای “وادی فوکین” به بیت لحم به کلی قطع خواهد شد و علاوه بر این، ساکنان روستا حتی قادر به رفت و آمد به دیگر روستاهای اطراف نیز نخواهند بود و همین مسئله پیامدهای اجتماعی و اقتصادی و محیطی زیادی برای فلسطینیان در پی خواهد داشت.
در بخش دیگری از این نامه آمده است که فاضلاب شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور این روستا، موجب آلودگی زمین‌های کشاورزی فلسطینیان طی سال‌های اخیر شده است؛ مسئله‌ای که زندگی کشاورزان فلسطینی در این منطقه را با خطر مواجه کرده است.
آن‌ها همچنین از کارکنان وزارت خارجه آمریکا خواسته‌اند از روستای “وادی فوکین” بازدید کنند تا از نزدیک در جریان وضعیت آن قرار گیرند.

لینک کوتاه:

کپی شد