سه شنبه 24/سپتامبر/2024

هاآرتص: دولت آمریکا فعلا از تنش با دولت اسرائیل اجتناب می‌ورزد

دوشنبه 18-اکتبر-2021

دولت آمریکا فعلا از انتقاد علنی از شهرک سازی رژیم صهیونیستی اجتناب می ورزد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان “هاآرتص” امروز دوشنبه اعلام کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا فعلا به دنبال تقابل و تنش با دولت رژیم صهیونیستی نیست، به همین خاطر از محکومیت علنی طرح‌های شهرک‌سازی این رژیم خارج از خط سبز در قدس اشغالی اجتناب می‌ورزد.
به گفته این روزنامه، به احتمال زیاد خویشتن‌داری دولت آمریکا مرتبط با تصویب بودجه دولت رژیم صهیونیستی در کنست در ماه آینده است.
هاآرتص بیان کرد که آمریکایی‌ها نگرانند که تنش با دولت کنونی رژیم صهیونیستی بر ثبات و ادامه بقای آن تاثیرگذار باشد.
این روزنامه احتمال داد که دولت آمریکا پس از تصویب بودجه دولت رژیم صهیونیستی در کنست، با وجود مخالفت‌های دولت ائتلافی بنت و لاپید، کنسولگری خود در قدس اشغالی را برای خدمات‌رسانی به فلسطینیان بازگشایی کند.
روزنامه مذکور همچنین تاکید کرد که نیاز مبرم رژیم صهیونیستی به همکاری و هماهنگی با آمریکایی‌ها در رابطه با مسئله ایران که به مراحل حساس خود نزدیک شده، به احتمال زیاد بر تماس‌ها و گفتگوهای دو طرف در رابطه با مسئله فلسطین نیز تاثیرگذار خواهد بود.
هاآرتص اشاره کرد که بنت برای تجدید فشارها بر ایران به آمریکایی‌ها نیاز دارد و به رغم ملاحظاتی که در مورد دعوت آمریکایی‌ها به ازسرگیری مذاکرات سازش با طرف فلسطینی دارد، فعلا تمایلی به رویارویی و تقابل علنی با آن‌ها ندارد.

لینک کوتاه:

کپی شد