یکشنبه 27/اکتبر/2024

تاکید حماس و جبهه خلق بر ضرورت مقابله یکپارچه با اشغالگران صهیونیست

دوشنبه 22-نوامبر-2021

جنبش حماس و جبهه خلق برای آزادی فلسطین بر ضرورت بکارگیری تمامی توانمندی‌ها جهت مقابله با اشغالگری و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی و حمایت از حقوق و اصول ملی فلسطین تاکید و اعلام کردند که لازمه آن کنار گذاشتن معاهده اسلو و عدم دل بستن به گزینه سازش و مذاکرات بی‌نتیجه با دشمن صهیونیستی در سایه حمایت‌های نامحدود آمریکا از این رژیم است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رهبران حماس و جبهه خلق امروز دوشنبه در نشستی مشترک در شهر غزه بر ادامه اقدامات و همکاری دوجانبه و تقویت آن در تمامی عرصه‌ها برای خدمت به ملت فلسطین و برآورده کردن خواسته‌ها و نیازهای آن تاکید کردند.
این دو جنبش ضمن تبریک عملیات استشهادی روز گذشته در قدس، تاکید کردند که قدس همچنان محور اصلی نزاع با دشمن صهیونیستی است و ملت فلسطین تا بازپس‌گیری حقوق سلب شده خویش کوتاه نخواهد آمد.
حماس و جبهه خلق بار دیگر تصمیم انگلیس به تروریستی خواندن حماس را محکوم کرده و آن را تعدی علیه ملت فلسطین دانسته و از پارلمان انگلیس خواستند با توجه به اینکه این طرح خطراتی برای صلح جهانی و خود انگلیس خواهد داشت، با آن مخالفت کرده و به تصویب آن رای ندهد.
رهبران دو جنبش تاکید کردند که وحدت ملی دریچه اطمینان پروژه ملی فلسطین است و زمان آن رسیده که دودستگی و اختلافات داخلی برچیده شود و وحدت ملی بر پایه قاعده مشارکت ملی به منظور بازسازی ساختار سیاسی فلسطین طبق یک رویکرد و استراتژی جامع ملی به دور از هرگونه یکه‌تازی محقق شود.
آن‌ها همچنین اظهار داشتند که اسرای فلسطینی خط قرمز هستند و نهایت تلاش خود را برای پایان دادن به رنج و محنت‌های آنان و آزادی‌شان از زندان‌های رژیم صهیونیستی بکار خواهند گرفت و این عهدی است که مقاومت با اسرا بسته و به آن پایبند خواهد بود.
حماس و جبهه خلق عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را هم محکوم کرده و نسبت به نفوذ این رژیم به منطقه عربی و پیامدهای خطرناکی که می‌تواند برای ثبات و امنیت ملت‌های عربی حامی ملت فلسطین و مخالف عادی‌سازی روابط داشته باشد، هشدار دادند.
این دو جنبش بر ضرورت تلاش در تمامی عرصه‌ها برای لغو محاصره ظالمانه غزه تاکید کرده و دشمن صهیونیستی را از ادامه سیاست‌های تجاوزکارانه‌اش علیه این باریکه برحذر داشته و تاکید کردند که ما هرگز در برابر تعلل و تاخیر این رژیم در لغو محاصره ساکت نخواهیم نشست.

لینک کوتاه:

کپی شد