جمعه 20/سپتامبر/2024

ابومرزوق: از راه قانونی با حکم اخیر انگلیس مقابله می‌کنیم

دوشنبه 29-نوامبر-2021

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که جنبش متبوعش از راه قانونی و از طریق وکلایش با حکم اخیر انگلیس که این جنبش را تروریستی خوانده، مقابله خواهد کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسی ابومرزوق در گفتگو با مرکز مطالعات آوارگان فلسطینی اظهار داشت که حماس با برخی هیئت‌ها و نهادها برای این منظور همکاری می کند و از طریق وکلای انگلیسی در تلاش برای ترسیم یک استراتژی علیه حکم وزارت کشور انگلیس خواهد بود.
ابومرزوق افزود: تمام تلاش خود را برای حمایت از صدای فلسطینیان خواهیم کرد، هدف ما حمایت از مسئله فلسطین، بازپس گیری پروژه ملی و تعیین سرنوشت خویش با خواست و اراده خودمان است نه آنطور که دشمن صهیونیستی می خواهد.
وی تاکید کرد که حماس حامی وحدت ملی و وحدت اراضی فلسطینی است و از پروژه واحد برای ملت فلسطین که همان مقاومت است، حمایت می کند.
این عضو دفتر سیاسی حماس جنبش فتح و تشکیلات خودگردان را به توافق بر سر منافع ملت فلسطین و اجماع بر سر قاعده شراکت و تدوین یک برنامه مبارزاتی فراخواند.
موسی ابومرزوق اشاره کرد که حماس در دیدگاه اخیر خود برای آشتی، خواستار دعوت از دبیران کل گروه های فلسطینی برای دیدار، ادامه مسیر وحدت ملی، پیگیری برنامه مبارزاتی و توافق بر سر تشکیل دولت شد.
ابومرزوق خاطر نشان کرد که حماس هیچ مصلحتی در دودستگی و اختلافات داخلی نمی‌بیند و به دنبال حفظ وطن، اصول ملی و مقاومت است.
وی در رابطه با عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز گفت که توطئه ها علیه مسئله فلسطین در حال افزایش است و همین مسئله در کنار سرعت گرفتن قطار عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی، موجب کم رنگ شدن حمایت ها از مسئله فلسطین شده است.
ابومرزوق تاکید کرد که عادی سازی روابط به مسئله فلسطین ضربه زده و دشمن صهیونیستی را از انزوا در خاورمیانه خارج کرده است.
وی خواستار بهره برداری از فرصت های ایجاد شده برای پیگرد قانونی دشمن صهیونیستی به سبب جنایات علیه ملت فلسطین و ترویج موضع فلسطینیان شد.

لینک کوتاه:

کپی شد