جمعه 20/سپتامبر/2024

هاآرتص از تشدید تجاوزات شهرک‌نشینان در کرانه باختری خبر داد

چهارشنبه 15-دسامبر-2021

روزنامه عبری زبان “هاآرتص” اظهارات نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مدعی شده بود حملات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری یک مسئله حاشیه‌ای و بی‌اهمیت است، را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه در گزارشی آورده است که حملات و تجاوزات شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری بر خلاف سال‌های گذشته افزایشی بی‌سابقه داشته است.
“اومیر بارلیو” وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرده بود که در دیدار با “ویکتوریا نولاند” مشاور وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی به بررسی موضوع خشونت شهرک‌نشینان در کرانه باختری پرداخته است که این مسئله موجب انتقاد شدید برخی اعضای دولت رژیم صهیونیستی از او شده بود. نفتالی بنت نیز مدعی شده که تجاوزات شهرک‌نشینان در کرانه باختری اهمیت زیادی ندارد.
بنت روز گذشته در گفتگوی تلفنی با بارلیو به بررسی این مسئله پرداخت و مدعی شد که شهرک‌نشینان دهه‌ها است که در معرض خشونت و تروریسم قرار دارند و آن‌ها سپر حمایتی “اسرائیل” هستند و موضوع حملات آنان علیه فلسطینیان یک مسئله حاشیه‌ای و بی‌اهمیت است.
بر اساس گزارش هاآرتص، در سال 2021 میلادی، 135 مورد سنگ‌پرانی شهرک‌نشینان به سمت فلسطینیان به ثبت رسیده که این نوع حملات سال 2019 برابر با 90 مورد بوده است. همچنین در سال جاری 250 مورد انواع حمله و تجاوز دیگر از سوی شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان ثبت شده است.
انجمن حقوقی “یش دین” نیز در گزارشی آورده است که در 3 سال گذشته 540 نمونه خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری به ثبت رسیده که در پی آن 238 فلسطینی شکایت‌هایی را با همکاری این انجمن علیه شهرک‌نشینان تنظیم کردند اما تنها 12 کیفرخواست علیه شهرک‌نشینان صادر شده است.
انجمن مذکور اشاره کرد که خشونت و تجاوزات شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در سال جاری نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.
سازمان حقوق اسرائیلی “صلح اکنون” نیز عنوان کرد که 63 درصد از تجاوزات و حملات شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در سال جاری در نزدیکی تجمعات شهرک‌نشینی صورت گرفته است.

لینک کوتاه:

کپی شد