جمعه 20/سپتامبر/2024

مخالفت قاطع بنت با مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان

یکشنبه 16-ژانویه-2022

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قاطعانه مخالف مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رادیو عبری زبان “کان 11” تاکید کرد که نفتالی بنت به کمیته امنیت و امور خارجی کنست ابلاغ کرده که هیچ تصمیمی برای ورود به مذاکرات سیاسی با تشکیلات خودگردان ندارد و تحت هیچ شرایطی حتی به رغم دیدار اخیر بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم با محمود عباس رئیس تشکیلات رام الله نظر خود را در این باره تغییر نخواهد داد.
منبع مذکور اشاره کرد که نفتالی بنت با این اظهارات آب پاکی روی دست اعضای دولت ائتلافی از دو حزب چپ‌گرای کار و میرتس در رابطه با هرگونه مذاکره سیاسی با فلسطینیان ریخت.
بنت در جلسه هفته گذشته‌ کمیته امنیت و امور خارجه کنست گفته بود که با رهبران بسیاری از کشورها دیدار کرده و آن‌ها در مورد موضوعات مختلف از جمله حملات سایبری و کرونا صحبت کردند اما هیچ بحثی از مسئله فلسطین به میان نیامده است.
وی همچنین بار دیگر مخالفت خود را با تشکیل کشور فلسطین اعلام و تاکید کرد که هرگز با ابومازن دیدار نخواهم کرد  و با کسی که در دادگاه کیفری بین‌المللی به دنبال شکایت از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی است، به گفتگو نخواهم نشست.
لازم به ذکر است که بنت قبلا نیز با تشکیل کشور فلسطین اعلام مخالفت کرده بود.
او اکتبر گذشته در گفتگو با روزنامه “تایمز” انگلیس قبل از سفر به شهر گلاسکو در اسکاتلند برای شرکت در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل، مدعی شد که حتی رهبر یک کشور در منطقه هم بر این باور نیست که مذاکرات صلح با فلسطینیان در شرایط کنونی ثمربخش باشد.
وی گفته بود که قاطعانه مخالف تشکیل کشور فلسطین است.

لینک کوتاه:

کپی شد