یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تاکید مجدد سازمان ملل بر پایبندی به راهکار تشکیل دو کشور

شنبه 29-ژانویه-2022

سازمان ملل متحد در واکنش به اظهارات روز گذشته نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود قاطعانه مخالف هرگونه مذاکره با تشکیلات خودگردان و تشکیل کشور مستقل فلسطین است، بار دیگر بر پایبندی به راهکار تشکیل دو کشور تاکید کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فرحان حق سخنگوی سازمان ملل در کنفرانسی خبری در مقر این سازمان در نیویورک اظهار داشت که تنها چیزی که می‌توان گفت این است که سازمان ملل همواره به راه حل تشکیل دو کشور پایبند بوده و خواهد بود و بر همین اساس پیش خواهد رفت.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد حرف‌های دیگری می‌زنند، تاکید کرد که ما باور داریم که تنها راه ممکن برای حل مشکلات و نزاع بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی، راهکار تشکیل دو کشور است.
لازم به ذکر است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته بار دیگر اعلام کرد که قاطعانه مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین است و اجازه انجام مذاکرات سازش با طرف فلسطینی برای این منظور را نخواهد داد.
نفتالی بنت در گفتگو با روزنامه “یسرائیل هیوم” عنوان کرد که هرگز با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان که در دادگاه‌های بین‌المللی به دنبال شکایت از نظامیان اسرائیلی است و به خانواده‌های اسرا و شهدای فلسطینی حقوق پرداخت می‌کند، دیدار نخواهد کرد.
بنت ضمن کم اهمیت خواندن دیدارهای یائیر لاپید وزیر خارجه و بنی گانتز وزیر جنگ با مسئولان فلسطینی، تصریح کرد که مخالف معاهده اسلو است و در صورتی که پس از انجام دوره تناوب و آغاز دوره نخست وزیری لاپید، او بخواهد به توافق با فلسطینیان دست یابد، قطعا برای سرنگونی این دولت تلاش خواهد کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد