شنبه 21/سپتامبر/2024

تمجید حماس از اظهارات وزیر خارجه الجزایر در مورد آشتی ملی فلسطین

سه‌شنبه 1-فوریه-2022

رئیس دایره سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج از اظهارات رمطان لعمامره وزیر خارجه الجزایر در رابطه با آشتی ملی فلسطین تقدیر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابوزهری در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که حماس از تلاش ها و تحرکات الجزایر برای پیشبرد آشتی ملی و پایان دادن به اختلافات داخلی فلسطین و مقابله با پروژه عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی در منطقه استقبال می کند.

لعمامره روز گذشته در اظهاراتی نسبت به پیشبرد و تحقق آشتی ملی فلسطین اظهار خوش بینی کرد و گفت ماموریت ما تازه آغاز شده است.

وی در کنفرانس خبری مشترک با احمد الناصر همتای کویتی خود در پایتخت این کشور تصریح کرد که ماموریت تحقق آشتی ملی فلسطین آغاز شده و الجزایر تجربه زیادی در زمینه وحدت بخشی به گروه های فلسطینی دارد.

لعمامره تاکید کرد که کشورش به دنبال این است که طرف فلسطینی در اجلاس آینده سران عرب در الجزایر که قرار است اواخر سال جاری برگزار شود، به نمایندگی از تمامی گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی سخن بگوید.

الجزایر به دعوت رئیس جمهور این کشور میزبان گروه‌های فلسطینی است و هیئت‌هایی از گروه‌های فلسطینی به منظور دیدار با مقامات الجزایری و پیشبرد پرونده آشتی ملی از هفته‌ها پیش به این کشور سفر کرده‌اند.

لینک کوتاه:

کپی شد