شنبه 26/اکتبر/2024

واکنش حماس به تصمیم خصمانه استرالیا

پنج‌شنبه 17-فوریه-2022

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تصمیم خصمانه دولت استرالیا در رابطه با قرار دادن نام این جنبش در لیست تروریسم را محکوم کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد که تصمیم استرالیا جانبداری از رژیم صهیونیستی و نقض صریح حقوق ملت‌ها در تعیین سرنوشت خویش و مقابله با اشغالگری است.
در این بیانیه آمده است که ما ضمن محکوم کردن این تصمیم که کارین اندروز وزیر کشور استرالیا آن را اعلام کرده، آن را جانبداری علنی از رژیم اشغالگر در مقابل عدالت قضیه فلسطین و حقوق ملت خود و سیاستی دوگانه در راستای حمایت از یک اشغالگری نژادپرستانه می‌دانیم که دست به قتل و کشتارهای فجیع و هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی می‌زند و بر همین اساس، این کشور در مقابل جهانیان متحمل مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خواهد بود.
جنبش حماس افزود که این تصمیم دولت استرالیا کاملا با قوانین بین‌الملل که حق مقاومت در برابر اشغالگران را برای ملت‌ها محفوظ می‌داند، در تضاد است.
در این بیانیه آمده است که استرالیا کاملا تجاوزات و اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین را که گزارش‌های حقوقی بین‌المللی از جمله گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل صراحتا بر آن تاکید کرده و خواستار بازخواست و مجازات سران این رژیم به خاطر ارتکاب جنایات ضدبشری و نژادپرستانه علیه فلسطینیان است، نادیده می‌گیرد.
جنبش حماس از دولت استرالیا خواسته در این تصمیم خصمانه خود که به جایگاه این کشور در عرصه احترام به حقوق بشر و اعتراف به قوانین و معاهدات بین‌المللی خدشه وارد می‌کند، تجدیدنظر کند.
در این بیانیه آمده که حماس جنبش آزادی‌بخش و انتخاب شده توسط ملت فلسطین بر اساس یک انتخابات دمکراتیک است و همچنان به دفاع از حقوق ملت فلسطین اعم از حق آزادی، بازگشت و تعیین سرنوشت ادامه خواهد داد.
لازم به ذکر است که استرالیا امروز پنجشنبه اعلام کرد که تصمیم دارد نام جنبش حماس را در لیست تروریسم قرار دهد.
“کارین اندروز” وزیر کشور استرالیا اعلام کرد که کانبرا درصدد تروریست خواندن 8 گروه و سازمان از جمله جنبش حماس است.
وی گفت که نخست وزیر استرالیا تصمیم دارد جنبش حماس را که کنترل نوار غزه را در دست دارد، به موجب قوانین جنایی این کشور در لیست تروریسم قرار دهد.
اندروز مدعی شده که آرا و افکار حماس و دیگر گروه‌ها و سازمان‌هایی که قرار است در لیست تروریسم قرار گیرند، نگران کننده است.
این در حالی است که این کشور قبلا گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس را در لیست تروریسم قرار داده بود اما این بار می‌خواهد کل جنبش حماس را تروریست بخواند.

لینک کوتاه:

کپی شد