جمعه 20/سپتامبر/2024

هیئتی مصری به زودی راهی رام الله و تل آویو خواهد شد

پنج‌شنبه 7-آوریل-2022

منابع آگاه مصری اعلام کردند که هیئتی از سازمان اطلاعات این کشور به زودی به منظور آرام‌سازی اوضاع در اراضی اشغالی و جلوگیری از تشدید تنش و درگیری‌ها راهی رام الله و تل آویو خواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این هیئت قرار است با مسئولان فلسطینی و اسرائیلی در رام الله و تل آویو دیدار کند و شروط گروه‌های مقاومت برای آرام‌سازی اوضاع را به اطلاع آنان برساند.
منابع مذکور در گفتگو با روزنامه “العربی الجدید” تاکید کردند که گروه‌های مقاومت فلسطین و در راس آن‌ها حماس و جهاد اسلامی در گفتگو با مسئولان سازمان اطلاعات مصر، شروطی را اعلام کرده و خواستار پایبندی طرف صهیونیستی به آن شدند.
به گفته این منابع، در راس تمامی این شروط و خواسته‌ها، مسئله توقف بازداشت ساکنان قدس و نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی مطرح شده است.
گروه‌های مقاومت فلسطین تاکید کرده‌اند که به هیچ وجه در برابر تجاوزات علیه فلسطینیان در کرانه باختری و قدس و حتی سرزمین‌های اشغالی 1948 ساکت نمی‌نشینند و حفظ آرام‌سازی اوضاع باید شامل تمامی اراضی فلسطینی شود.
منابع مصری همچنین تاکید کردند که دولت رژیم صهیونیستی به سبب اختلافات داخلی بر سر مسئله قدس و شهرک‌نشینان صهیونیست، با بحرانی حقیقی مواجه است.
این منابع عنوان کردند که تماس‌های اخیر مسئولان دولت رژیم صهیونیستی با مسئولان مصری بیانگر تمایل دولت نفتالی بنت به جلوگیری از تشدید تنش و درگیری‌ها و شاید هم دلیلی بر عدم آمادگی این رژیم برای چنین وضعیتی است، به همین خاطر دولت رژیم صهیونیستی از طریق مصر و دیگر طرف‌های واسطه همچون قطر تلاش می‌کند تا گروه‌های فلسطینی را به سمت آرام‌سازی اوضاع و اجتناب از تنش و درگیری بکشاند.

لینک کوتاه:

کپی شد