جمعه 20/سپتامبر/2024

40 درصد اسرائیلی‌ها نسبت به آینده بدبین هستند

دوشنبه 2-می-2022

“نوام دبیر” روزنامه‌نگار اسرائیلی در گزارشی در روزنامه “اسرائیل الیوم” به بررسی مشکلات اجتماعی جامعه “اسرائیل” و گرانی‌ها و تهدیدات ایران پرداخته است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دبیر با استناد به نظرسنجی به عمل آمده توسط جنبش “بنیما” اشاره کرد که یک سوم اسرائیلی‌ها (حدود 35 درصد) معتقدند که دولت رژیم صهیونیستی تعامل مناسبی با خانواده‌های داغدار ندارد.
در بخش دیگری از این نظرسنجی، 40 درصد اسرائیلی‌ها گفته‌اند که نسبت به آینده رژیم صهیونیستی خوش‌بین نیستند و البته جوانان بیشتر از سایر اقشار جامعه نسبت به آینده این رژیم اظهار بدبینی کرده‌اند.
در گزارش مذکور آمده است که مسائل نگران کننده برای اسرائیلی‌ها که باید راه حلی فوری برای آن اندیشیده شود، به ترتیب به این شرح است: شکاف اجتماعی 41 درصد، گرانی 25 درصد، تهدیدات ایران 12 درصد و سازش با فلسطینیان 12 درصد.
این گزارش می‌افزاید که ترتیب این موارد بر حسب مناطق مختلف، متفاوت است، به گونه‌ای که در تل آویو بیشترین نگرانی نسبت به گرانی است اما در قدس نگرانی اصلی اسرائیلی‌ها شکاف اجتماعی است.
این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که 33 درصد از اسرائیلی‌ها در اندیشه مهاجرت هستند که 66 درصد از آنان کمتر از 24 سال سن دارند.

لینک کوتاه:

کپی شد