یکشنبه 22/سپتامبر/2024

فشار رژیم صهیونیستی برای رفع تحریم پگاسوس

پنج‌شنبه 9-ژوئن-2022

پایگاه خبری آکسیوس اعلام کرد مسئولان رژیم صهیونیستی فشارهای خود به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را افزایش داده تا تحریم شرکت جاسوسی «NSO» که صاحب برنامه معرف پگاسوس است را پایان دهد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این پایگاه خبری به نقل از دو مسئول اسرائیلی و یک مسئول آمریکایی افزود دولت بایدن در حال بررسی این خواسته بوده اما در عین حال طرف آمریکایی این موضوع را انکار کرده است.
آکسیوس ادامه داد حذف «NSO» از لیست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا یک عقب نشینی قابل توجه از سوی دولت بایدن به شمار رفته و انتقادات گسترده‌ای از سوی جریان ترقی خواه حزب دموکرات، کنگره آمریکا و بسیاری از فعالان حوزه امنیت سایبری این کشور را در پی خواهد داشت.
وزارت خزانه داری آمریکا در نوامبر سال گذشته شرکت «NSO» و شرکت «کاندیرو» رژیم صهیونیستی که در زمینه اطلاعات سایبری فعالیت می‌کنند را در لیست سیاه شرکت‌هایی قرار داد که در زمینه نقض امنیت ملی آمریکا و منافع خارجی آن اقدام می‌نمایند.
رژیم صهیونیستی از ژوئیه گذشته در معرض فشارهای جهانی برای توقف صادرات برنامه‌های جاسوسی قرار گرفته است. این فشارها پس از آن آغاز شد که چند نهاد رسانه‌ای بین المللی از وجود برنامه‌ پگاسوس متعلق به شرکت «NSO» خبر دادند که برای نفوذ به تلفن همراه خبرنگاران، روسای جمهور، مسئولان دولتی و فعالان حقوقی بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته است.
شرکت اسرائیلی «NSO» همچنین با دعاوی قضایی و انتقادات شرکت‌های بزرگ فناوری مواجه شده که این شرکت را به در معرض خطر قرار دادن مشتری‌های خود متهم می‌نمایند.

لینک کوتاه:

کپی شد