یکشنبه 22/سپتامبر/2024

نمایش یک فیلم از حمله اسرائیل به کشتی مرمره در استانبول

پنج‌شنبه 16-ژوئن-2022

سازمان امداد بشردوستانه و حمایت از حقوق بشر و آزادی (IHH) امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای خواستار حضور در مراسم اکران فیلم «سیگنال» شد که روایت کننده داستان حمله ارتش رژیم اشغالگر به کشتی «مرمره» متعلق به کشور ترکیه شد که برای شکست محاصره نوار غزه به این منطقه اعزام شده بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این سازمان مستقل افزود فیلم «سیگنال» صحنه‌های حمله دریایی به کشتی مرمره را به تصویر کشیده که همراه کاروان آزادی حامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بود علاوه بر آنکه حامل پیام مخالفت با سرکوب فلسطینیان توسط اشغالگران نیز بود.
این سازمان از همه برای تماشای این فیلم که قرار است در سینمای «بی اوغلو اطلس 1948» در شهر استانبول ترکیه به نمایش درآید دعوت و تاکید داشته این فیلم حاوی صحنه‌های واقعی از حمله به کشتی مرمره است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: گروه سازنده این فیلم در اکران اولیه توضحیاتی در مورد آن ارائه خواهند داد، این یک فیلم کوتاه 19 دقیقه‌ای است که در استانبول تصویر برداری شده و در مسابقات بین المللی برگزار شده در 8 کشور موفق به دریافت جایزه گردیده است.
این فیلم توانسته در جشنواره‌های فیلم کوتاه هند، آلمان و کانادا جایزه بهترین فیلم دراماتیک و حقوق بشر را دریافت کرده در حالی که موفق به راهیابی به مرحله نهایی جشنواره‌های برگزار شده در کشورهای استرالیا، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا و آلمان نیز شده است. همچنین در جشنواره‌های برگزار شده در کشورهای مولداوی، قزاقستان، بلاروس، آمریکا، کانادا، مصر، انگلیس، رومانی و برزیل به مرحله نیمه نهایی راه یافته است.
نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در 31 می سال 2010 به کشتی مرمره حمله کرد که در پی آن 10 از اتباع کشور ترکیه کشته و 54 نفر دیگر زخمی شدند.
در این کشتی 750 فعال حقوقی و سیاسی از 37 کشور جهان به ویژه ترکیه حضور داشتند و در حال انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بوده و هدف نهایی آن شکستن محاصره دریایی و زمینی اعمال شده از سوی اشغالگران علیه این منطقه بود.
هم اکنون بیش از 2 میلیون فلسطینی در نوار غزه زندگی می‌کنند که در پی اعمال محاصره اشغالگران از سال 2006 در شرایط اقتصادی نابسامانی به سر می‌‌برند.

لینک کوتاه:

کپی شد