یکشنبه 22/سپتامبر/2024

کنست به برگزاری پنجمین انتخابات در اسرائیل رای مثبت داد

پنج‌شنبه 30-ژوئن-2022

کمیته عمومی کنست رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه با اکثریت قاطع نمایندگان پارلمان در سومین جلسه قرائت به انحلال خود رای مثبت داد. این پس از آن بوده که انحلال کنست در قرائت‌های اول و دوم نیز در این نهاد اسرائیل رای مثبت به دست آورده بود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع عبری زبان، 92 عضو پارلمان رژیم صهیونیستی انحلال 24 امین کنست را مورد تایید قرار داده و این اقدام پس از مشکلات سخت و اختلافات به وجود آمده میان احزاب حاضر در ائتلاف دولتی و مخالفت نیروهای معارض دولت به رهبری نتانیاهو با قوانین ارائه شده از سوی دولت اتفاق افتاد.
چندی پیش از این اقدام کنست پیشنهاد جریان مخالف دولت به رهبری حزب لیکود در خصوص برگزاری انتخابات در 25 اکتبر پذیرفته نشد.
این پیشنهاد با مخالفت 57 عضو در برابر موافقت 47 عضو کنست مواجه شده و در نهایت قرار شد انتخابات پیش‌رو در اول نوامبر برگزار شده و این تاریخی است که احزاب حاضر در ائتلاف دولتی برای آن تلاش کردند.
احتمالاً امشب یاییر لاپید به جای نفتالی بنت هدایت دولت را در اختیار گرفته و رئیس دولت انتقالی خواهد شد. بنت روز گذشته اعلام کرد برای انتخابات آینده نامزد نشده و از دنیای سیاست کناره گیری خواهد کرد.
لاپید تا زمانی برگزاری انتخابات ریاست دولت را در اختیار داشته و اقدام به تشکیل کابینه می‌نماید و این بر اساس توافق اولیه میان وی و بنت مبنی بر تشکیل دولت تناوبی انجام خواهد شد.
این پنجمین انتخابات کنست در کمتر از 4 سال گذشته در اراضی اشغالی محسوب می‌شود که در سایه اختلافات شدید احزاب اسرائیلی و دستیابی بیشتر آنها به کمتر از 10 کرسی پارلمان برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:

کپی شد